۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبر: 85086916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز تمام‌شماری ۴۶۰ پروژه اقتصادی و تولیدی استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طرح تمام شماری ۴۶۰ پروژه اقتصادی و تولیدی آغاز شده و در همین ارتباط کمیته نظارت برای تمام شماری طرح‌هایی که تسهیلات گرفته‌اند، تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، علی باستین روز سه‌شنبه در نشست با مدیران بانک‌های استان بوشهر اظهار کرد: زمان‌بندی، طرح‌ریزی و پایش این طرح از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان انجام می‌شود.

وی افزود: طرح‌هایی که در کارگروه تسهیل از نظر سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت مشکل داشته‌اند، مشمول پرداخت تسهیلات می‌شوند و امید می‌رود بانک‌ها نیز تعامل لازم را نشان دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بر لزوم ایجاد توازن منطقه‌ای در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و گفت: سهم شهرستان‌ها برای جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال جاری باید مشخص و انتظار می‌رود توازن منطقه‌ای رعایت شود.

باستین با اشاره به جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور افزود: این تسهیلات، علاوه بر حوزه اشتغال، اقتصادی و تولیدی، در حوزه اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه نیز پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی پرداخت تسهیلات به طرح‌ها اظهار کرد: طرح‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند و با پرداخت تسهیلات تکمیل می‌شوند در اولویت قرار دارند.

باستین ادامه داد: اجرای ۸۰ درصدی مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نشان‌دهنده هم‌افزایی و تلاش مجدانه دستگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان از ۹ درصد به ۷.۳ درصد رسیده که نتیجه تلاش مسئولان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در خصوص تحقق شعار سال گفت: ساز و کارهای تحقق شعار سال در این استان تدوین شده و همه مدیران باید در مسیر تحقق شعار سال، پای کار باشند.

وی اظهار کرد: حوزه اقتصادی استان بوشهر نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

باستین خواستار ارزیابی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال شد و افزود: شاخص‌های ارزیابی تدوین شده و دستگاه‌ها و بانک‌هایی که عملکرد بهتری داشته‌اند تشویق می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: تعامل به نسبت خوبی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان وجود دارد که انتظار می‌رود این تعامل تقویت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha