کارشناسان دادگستری از اظهار نظر شخصی در پرونده‌ها خودداری کنند

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ارایه نظریات کارشناسی دقیق و علمی به‌طور مستقیم در صدور آرای متقن قضایی تأثیرگذار است و کارشناسان از اظهارنظرهای شخصی در پرونده‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین کثیرلو شامگاه سه شنبه در همایش کارشناسان رسمی دادگستری اظهار کرد: پرهیز از اظهار نظرهای شخصی در ارایه نظریات کارشناسی، امانت داری و رازداری و احساس مسئولیت و خدا را ناظر و شاهد دانستن از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارشناس ماهر و خوب است که می‌توانند در تحقق اهداف و رسالت‌های دستگاه قضایی مثمر ثمر باشد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با توصیه به مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مبنی بر بروز بودن اطلاعات و دانش کارشناسان بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و مداوم تأکید کرد و گفت: پیچیدگی‌های جوامع امروزی و تخصصی و فنی بودن موضوعات برخی پرونده ها ایجاب می‌کند تا کارشناسان از دانش و فناوری نوین بهره مند باشند تا نظریات تخصصی و صحیح اعلام کنند.
وی با انتقاد از برخی ادارات دولتی در عدم استفاده مطلوب از فناوری‌ها در ارسال و دریافت سیستمی و الکترونیک مکاتبات اداری گفت: اقدام و عمل بر مبنای سند تحول قضایی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضایی است که در آن بر استفاده از فن آوری‌ها در ارایه خدمات قضایی تأکید شده است.

وی افزود: دادگستری استان اردبیل اقدامات بسیار مطلوبی در این خصوص داشته و توانسته است در بحث برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی و ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی به موفقیت‌های خوبی دست یابد.
در پایان این آئین که با حضور برخی مقامات استانی ترتیب یافته بود، از برخی کارشناسان پیشکسوت با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha