۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85087201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد گیلان در ۱۴۰۱ از محل مولد سازی ۷۱ میلیارد تومان بود

رشت- ایرنا - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان تعداد املاکی که از محل جزء ۲ بند ب تبصره ۱۸ در گیلان به فروش رفت را ۱۰ ملک اعلام و عنوان کرد: از این تعداد ۷۱ میلیارد تومان درآمد برای استان حاصل شد و تاکنون ۶۱ میلیارد تومان از این مبلغ از خریداران بخش خصوصی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شد.

علیرضا نوروزی بهمبری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی این مبلغ به استان برگشت داده شد و با اولویت دستگاه‌های فروشنده در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌ها قرار گرفت.

به گفته وی، دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، شیلات و جهاد کشاورزی املاک باارزشی داشتند که در قالب طرح مولدسازی املاک آنها به فروش رسید و درآمدی برای استان حاصل شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مطابق ضوابط و آیین نامه‌های ابلاغی به استان‌ها ۶۶ ملک در گیلان برای طرح مولد سازی شناسایی شد که ارزش این املاک ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان برآورد و به سازمان خصوصی سازی در راستای مولد سازی دارایی های دولت معرفی شد.

نوروزی ادامه داد: باتوجه به شرایط و آیین نامه‌ها و مصوبات جدیدی که در قالب هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت در اواخر سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و ظرف ۲ سال آینده باید این ضوابط و آیین نامه ها اجرایی شود. امید است بتوانیم شقوق مختلف مولد سازی را علاوه بر فروش وارد کنیم.

وی این شقوق را شامل اجاره، معاوضه، تهاتر، مشارکت عمومی و خصوصی و سایر روش های مولد سازی عنوان کرد و افزود: تمام شرایط مولدسازی می‌تواند برای تمام املاکی که به فروش نرفته است(بویژه املاک بزرگ و باارزش) تعریف شود.

وی تاکید کرد: دولت تنها گزینه فروش را در بحث مولدسازی در دستور کار ندارد بلکه درصدد است از روش هایی غیر از فروش املاک برای پروژه‌های تملک دارایی استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha