۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۱۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85087249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایوان ۴۰۰ موشک ضد کشتی از آمریکا خریداری می کند

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۱۷
کد خبر: 85087249
تایوان ۴۰۰ موشک ضد کشتی از آمریکا خریداری می کند

تهران- ایرنا- یک رسانه آمریکا گزارش داد که تایوان در مواجهه با تهدید فزاینده چین، ۴۰۰ موشک هارپون از آمریکا را خریداری خواهد کرد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از بلومبرگ نیوز، پنتاگون در هفتم آوریل بدون ذکر نام خریدار، قرارداد ۱.۱۷ میلیارد دلاری برای تولید ۴۰۰ موشک ضد کشتی هارپون تا پایان سال ۲۰۲۹ را اعلام کرد.

بلومبرگ ادعا می‌کند که خریدار این موشک‌ها تایوان است.

پنتاگون از اظهار نظر مستقیم در مورد این توافق خودداری کرد، اما گفت: "آمریکا تجهیزات و خدمات دفاعی لازم را در اختیار تایوان قرار می‌دهد تا آن بتواند توانایی کافی برای دفاع از خود را داشته باشد. "

تایوان در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که قصد خرید موشک‌های ضد کشتی هارپون ساخت شرکت بوئینگ را به عنوان بخشی از تلاش‌های نوسازی نظامی خود دارد.

این در حالی است که رویترز روز گذشته گزارش داد ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناوشکن موشکی هدایت شونده یو اس اس میلیوس از نوع آرلین-بورک مشغول تردد عادی و معمولی از تنگه تایوان با توجه به قوانین بین المللی کشتیرانی بوده است و عبور این ناو نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه آزاد و باز هند-اقیانوسیه است.

فرماندهی شرقی ارتش چین نیز در خبری در شبکه‌های اجتماعی نوشت نیروهایی برای رصد ناوشکن آمریکایی حین عملیات گشتزنی سازماندهی شده است.

نیروی دریایی آمریکا یکبار در ماه با ناوهای جنگی خود از تنگه تایوان تردد می‌کند و به طور منظم ماموریت‌های دریایی را در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی انجام می‌دهد. هفته گذشته ناوجنگی یو اس اس میلیوس از نزدیکی یکی از مهم‌ترین جزایر مصنوعی تحت کنترل چین در دریای چین جنوبی عبور کرد و پکن آنرا اقدامی غیرقانونی خواند.

چین به فعالیت‌های نظامی خود در اطراف تایوان از زمان پایان رزمایش اما در سطحی کمتر ادامه می‌دهد. وزارت دفاع جزیره تایوان امروز از شناسایی ۱۸ هواپیمای نظامی و ۴ کشتی جنگی طی ۲۴ ساعت گذشته در اطراف این جزیره خبر داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha