بنگاه‌های اقتصادی مازندران با جذب نیروی کار از حمایت‌های بیمه‌ای دولت بهره‌مند می‌شوند

ساری- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بنگاه‌های اقتصادی استان در صورت جذب و اشتغال کارجویان، از حمایت دولت در پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال بهره‌مند خواهند شد.

علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با جزئیات طرح پرداخت حق بیمه بیکاران دهک‌های یک تا سوم درآمدی توسط دولت به کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی‌ها، اظهار داشت: براساس تصمیم هیات دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی را عملیاتی خواهد کرد.

وی افزود: همسو با این طرح، کارجویانی که در سه دهک اول درآمدی قرار دارند و زیرپوشش نهادهای حمایتی نیستند، با ثبت‌نام در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir و پس از استعلام از سامانه رفاه ایرانیان و احراز شرایط، در صورت جذب و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی از حمایت دولت با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم، طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی در مرحله آزمایشی در ۱۰ استان منتخب کشور از جمله در مازندران عملیاتی و اجرا خواهد شد.

این مقام مسوول، شرایط احراز نیروی کار جدید را متعلق به سه دهک اول درآمدی، تحت پوشش نبودن توسط سازمان ها و نهادهای حمایتی، فاقد منابع درآمد رسمی، فاقد مستمری بازنشستگی، دارای بعد خانوار جهار نفر به بالا، دارای سن ۱۸ تا ۴۵ سال، ثبت نام در سامانه و سوابق بیمه تامین اجتماعی حداکثر ۳۶ ماه ذکرکرد و گفت: مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، کد بیمه کارگاه و ثبت نام در سامانه مورد نظر را از جمله شرایط احراز بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی برای بهره مندی حمایت های بیمه‌ای دولت عنوان کرد و گفت که در چارچوب این دستورالعمل، دولت به صورت ماهانه وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری و در مجموع ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده شورایعالی کار را به حساب کارفرما واریز می‌کند.

باقری بیان کرد: کارگاه‌ها و موسسات خصوصی و تعاونی فعال موضوع ماده چهار قانون کار و بند سه ماده ۲ قانون تامین اجتماعی و یا کارگاه‌های دارای مجوز فعالیت از سایر مراجع رسمی کشور و کارجویانی که از شرایط لازم برخوردارند می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir ، در صورت جذب و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی از حمایت‌های بیمه ای دولت در پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما به کارفرمایان به مدت یکسال بهره‌مند خواهند شد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha