۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85087443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشای لابی‌گری غیرقانونی مقام‌های اتحادیه اروپا برای دریافت سفرهای رایگان

تهران– ایرنا- تارنمای پولیتیکو خبر داد که در پی افشای سفرهای رایگان برخی از مقام‌های اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا زیر ذره‌بین رفته تا مشخص شود چه تعداد از مقام‌های بازوی اجرایی این نهاد از چنین امکاناتی بهره‌مند شده اند.

به گزارش ایرنا، در گزارش دیشب (۲۹ فروردین) این تارنما آمده که کارکنان «معاونت رقابت اتحادیه اروپا» در سال ۲۰۲۲ به ۱۵۰ ماموریت اعزام شدند که هزینه تمام یا بخشی از آن را طرف های ثالث پرداخت کرده بودند. از میان این سفرها، بخشی از هزینه دستکم ۲۳ ماموریت را دفاتر حقوقی، شرکت های مشاوره و گروه های صنعتی متقبل شدند.

افشای این سفرهای رایگان موجب نگرانی سیاستمداران و حامیان شفافیت شده است. این ناظران بیم آن را دارند که روابط نزدیک لابی گران صنایع و مقام های اتحادیه اروپا در تتظیم مقررات مرتبط با شرکت های بزرگ و قراردادهای تجاری هنگفت دخیل باشد.

توجه ویژه به معاونت رقابت اتحادیه اروپا از آنجا نشأت می گیرد که این بخش بسیار حساس نقش اساسی در تائید قراردادهای چندین میلیارد دلاری و بازرسی از برخی از بزرگترین شرکت های بین المللی را بر عهده دارد.

پولیتیکو به تازگی نیز خبر داده بود که پارلمان اروپا به دنبال رسوایی ناشی از پرداخت رشوه به منظور اعمال نفوذ بر نمایندگان این پارلمان- موسوم به قطر گیت- قصد دارد دیدار دیپلمات‌های قطری و مراکشی با اعضای این نهاد را دشوارتر کند.

این شیوه‌ نامه که همزمان با تحقیقات جنایی در بلژیک درباره رشوه به نمایندگان اتحادیه اروپا از سوی قطر و مراکش طراحی شده اند بررسی نقش نمایندگان پارلمان را هدف قرار داده و به رئیس پارلمان اروپا اجازه می دهد نظارت بهتری بر دیدارهای نمایندگان پارلمان داشته باشد.

این اقدام پارلمان اروپا به غیر از اصلاحات اخلاقی و شفافیت هایی است که پارلمان اروپا به دنبال رسوایی قطرگیت به دنبال اعمال آن تا تابستان امسال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha