۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85087494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۶۲۶ بازمانده از تحصیل گناوه در قالب طرح شهید محمودوند

گناوه – ایرنا – مدیر اداره آموزش و پرورش گناوه گفت: ۶۲۶ دانش‌آموز بازمانده و ترک تحصیل کرده در مقاطع مختلف تحصیلی از سنوات گذشته در این شهرستان تاکنون در قالب طرح شهید محمودوند شناسایی و بیشتر آنها جهت ادامه تحصیل جذب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ضرغام مردانی روز چهارشنبه در گفت وگوبا با خبرنگاران اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به منظور شناسایی دانش آموزان بازمانده و ترک تحصیل سامانه ای تحت عنوان شناسایی با عنوان سایت طرح شهید محمودوند، راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: در این ارتباط در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ فرآیند انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، به‌عنوان طرح شهید والامقام " علی محمودوند" در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

مدیر اداره آموزش و پرورش گناوه افزود: از مجموع بازماندگان، ۱۵۵ نفر در مقطع ابتدایی، ۲۰۰ نفر در متوسطه اول و ۲۷۱ نفر مربوط به متوسطه دوم هستند که ظرفیت مدارس سطح شهرستان شناسایی و بیشتر آنها جذب شدند.

وی تصریح کرد: این شهرستان در شناسایی و جذب ۱۵۵ دانش آموز ترک تحصیل کرده مقطع ابتدایی صد در صد موفق عمل کرد که از این حیث در استان بوشهر به مقام اول رسید و در کشور حایز رتبه برتر شد.

وی افزود: آموزش و پرورش این شهرستان در حوزه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی در مدت یک سال اخیر چندین برنامه و طرح اجرایی کرده است.

مردانی گفت: در سال تحصیلی جاری همایش و برنامه‌های متعددی از جمله طرح مدارس، معلم و دانش آموز تراز اسلامی، پیش اجلاس نماز، مسابقات فرهنگی و ورزشی و هنری، کلاس‌های آموزش فن بیان و قرآن، عترت و نماز، استعدادیابی قرآنی و برپایی ۲۰۰ محفل قرآنی در این شهرستان اجرا شده است.

شناسایی ۶۲۶ بازمانده از تحصیل گناوه در قالب طرح شهید محمودوند

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: اردوی راهیان نور یکی از مهم‌ترین برنامه های آموزش و پرورش این شهرستان بوده است که در سال تحصیلی جاری، گناوه اولین شهرستان در کشور در زمینه اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی شناخته شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش این شهرستان چندین پروژه فعال شامل استخر دانش آموزی، مدارس روستای سربست، احمدحسین و کلر ،زمین چمن مدرسه شهید رسولی، سالن چندمنظوره دبستان شاهد حضرت رقیه(س)، مدرسه خیرساز اتیسم دارد که به زودی تکمیل و بهره برداری خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه افزود: در حوزه بکارگیری و چینش نیروی انسانی در مدارس و مجموعه این مدیریت بدون نگاه سیاسی و جناج بندی از همه ظرفیت‌ها و گروه‌ها با محوریت توانمندی و کار علمی مدنظر بوده است.

وی با گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: به همین مناسبت غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی و بازنشتگان، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، همایش حامیان ولایت، تجلیل از معلمان و مدیران، دیدار با امام جمعه و فرماندار، برپایی اردوی راهیان پیشرفت همکاران فرهنگی و تولید محتوا از کتاب‌های شهید مطهری و معلم تراز انقلاب اسلامی پیش بینی شده است.

مردانی، جمعیت دانش آموزی این شهرستان را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: این شمار در ۱۳۶ آموزشگاه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha