آغاز احداث پارک ساحلی خلیج فارس در آبادان/ ارتقاء رفاه شهروندان ماموریت منطقه آزاد اروند

آبادان - ایرنا - عملیات احداث پارک ساحلی خلیج فارس در حاشیه اروندرود با اعتبار بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال در ۲۰ هکتار چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات اجرایی این پروژه بر عهده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود که مدت انجام آن، ۱۸ماه‌ به‌طول می‌انجامد.

پارک ساحلی خلیج فارس شامل فضای سبز، پیاده‌راه، پارکینگ، مبلمان و غرفه‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود که در مجاورت اروندرود و در بلوار ساحلی اروند آبادان پس از بازار ماهی‌فروشان احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آبادان در مراسم احداث پارک خلیج فارس گفت: از سوی متولیان امر تضمینی داده شود که پس از احداث این پارک، حفظ و نگهداری شایسته‌ای از این سرمایه‌ها، انجام شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی با بیان اینکه در کنار این کارهای خوب، سازمان منطقه آزاد اروند موضوع اشتغال را در نظر بگیرد، افزود: ظرفیت‌های گردشگری آبادان باید ارتقا یابد ضمن اینکه باید تدبیر اندیشیده شود تا دسترسی مردم به جاذبه‌های طبیعی اروندرود تسهیل شود.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت: منطقه آزاد اروند، فرصت‌های بسار زیادی در زمینه کشاورزی، سرمایه‌گذاری و صنعت دارد که باید برای احیا و ارتقای آن، سرمایه‌ بخش خصوصی جذب شود.

سردار پاسدار احمد خادم سیدالشهدا با اشاره به وجود دژ خاکی در کنار اروندرود، بیان کرد: این قرارگاه امنیت دژ مرزی را نیز تامین خواهد کرد و از شاخص‌های عمرانی که در این منطقه ایجاد می‌شود نگهداری کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در آیین گفت: در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند، این نهاد از محل درآمدهای خود، منابعی را برای توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر در نظر گرفته تا بر اساس آن، بتوان تحولی در زمینه ساختاری و زیرساختی منطقه ایجاد و شاخص رفاه شهروندان نیز مشمول ارتقا شود.

علی زارعی، با اشاره کلنگ‌زنی پروژه بزرگ احداث پل جدید خرمشهر با عنوان (پل شهدای اروند)، گفت: این پروژه در امتداد اروندرود و در فضایی که مدت‌ها ظرفیت گردشگری و سرمایه‌گذاری آن نادیده گرفته شده بود، احداث و تقدیم مردم شریف منطقه آزاد اروند خواهد شد تا ضمن بهره جستن از این خدمت، جذب گردشگر از شهرها و استان‌های دیگر را نیز فراهم آورد.

آغاز احداث پارک ساحلی خلیج فارس در آبادان/ ارتقاء رفاه شهروندان ماموریت منطقه آزاد اروند

وی با تاکید بر افزایش شاخص فضای سبز منطقه، به‌واسطه افتتاح این پارک، تصریح کرد: امیدواریم، با تحقق پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته در حیطه درآمدی سازمان منطقه آزاد اروند، سایر شاخص‌های مورد نیاز در راستای اعتلای شاخص عمران و رفاه منطقه نیز قابلیت اجرایی یابد.

معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، امام جمعه آبادان ، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آبادان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان و مدیران شهری آبادان در آغاز احداث ۲۰ هکتاری خلیج فارس آبادان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha