تامین‌خون بیمارستان خلیل‌آباد زیر پوشش انتقال خون تربت‌حیدریه قرار گرفت

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه گفت: اکنون تامین خون هشت بیمارستان بر عهده پایگاه انتقال خون تربت حیدریه است که بیمارستان خلیل‌آباد به تازگی زیر پوشش قرار گرفته است.

دکتر علیرضا علاقه‌مند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین خون بیمارستانهای شهرستانهای مرکزی، جنوبی و مرزی استان خراسان رضوی شامل نهم دی، امام حسین (ع) و رازی تربت‌حیدریه، بیمارستان‌های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر، بیمارستان حضرت زهرا (س) رشتخوار، بیمارستان ۲۲ بهمن خواف و بیمارستان خاتم‌الانبیای خلیل‌آباد بر عهده انتقال خون تربت حیدریه است.

وی در ادامه گفت: در شب‌های قدر امسال ۳۵۸ نفر برای اهدای خون خود به پایگاه تربت‌حیدریه مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۸۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه دوره قبل از رشد پنج درصدی برخوردار است.

علاقمند ادامه داد: این درحالی است که اکنون ذخایر خونی پایگاه انتقال خون تربت حیدریه همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.
وی از کاهش مراجعه داوطلبان انتقال خون و از سوی دیگر تقاضاهای روزافزون به خون بویژه برای بیماری‌های خاص مانند تالاسمی به عنوان عمده‌ترین دلایل کاهش ذخیره فراورده‌های خونی در این منطقه یاد کرد.
او تصریح کرد: این پایگاه اکنون به ۵۰ بیمار تالاسمی که بعد از مشهد بیشترین تعداد اینگونه بیماران در سطح استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند، خدمات ارایه می‌کند.
رییس پایگاه انتقال خون تربت حیدریه در بخش دیگری سقف نگهداری ذخیره خون را ۳۵ روز اعلام کرد و افزود: بیماران سرطانی نیازمند پلاکت هستند که نگهداری آن برای سه روز مقدور و نیز برای مبتلایان به تالاسمی نیاز به خون فریز شده داریم ‌و لذا فعالیت مستمر و پیوسته چرخه خونگیری، نیازی ضروری و حیاتی می‌باشد.
علاقه مند کمبود نیروی متخصص را از دیگر چالش‌های انتقال خون تربت حیدریه عنوان کرد و افزود: شهرستان‌های رشتخوار و خواف فاقد پایگاه انتقال خون هستند، لذا مجبوریم با اعزام نیرو به بیمارستان‌های این ۲ شهرستان نسبت به جذب و جمع‌آوری خون‌های اهدایی اقدام کنیم.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در مرکز خراسان رضوی بخش قابل توجهی از نیازهای بهداشتی - درمانی شهرستان‌های مرزی و جنوب خراسان رضوی را تامین می‌کند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد و فاصله آن تا زاوه، مه‌ولات، رشتخوار، کاشمر و خواف به ترتیب ۳۰ ، ۵۲، ۵۷ ، ۸۰ و ۱۲۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha