۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85087728
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۸ کرونایی در مراکز دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۲۸ فرد مبتلا به کرونا طی هفته جاری در مراکز درمانی ۶ شهرستان زیرپوشش این دانشگاه بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران قدس روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: ۲۸ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در هفته اخیر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۶۳ هزارو ۵۱۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی‌سی‌آر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در هفته اخیر از ۲۲ الی ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون به ۱۲ هزار و ۶۱۸ نفر رسید و ۵۰ هزار و ۸۹۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

در استان سمنان شهرستان دامغان وضعیت قرمز و بسیارخطر کرونایی دارد و سه شهرستان نیز وضعیت نارنجی و پرخطر دارند. وضعیت کرونایی شهرستان‌های سرخه‌، مهدیشهر و گرمسار نارنجی و پرخطر و وضعیت شهرستان‌های سمنان، شاهرود و آرادان زرد و میامی تنها شهرستان با وضعیت آبی کرونایی است.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha