۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85087785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی کمیته امداد خوزستان برای جمع‌آوری زکات فطریه و واریز مبالغ به حساب نیازمندان واقعی

اهواز- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: برای جمع‌آوری زکات فطریه عید سعید فطر برای کمک به نیازمندان آمادگی لازم مهیا شده است.

جمال شیبه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پایگاه‌های کمیته امداد به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: پایگاه‌های ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان خوزستان برای جمع‌آوری فطریه و کفاره و کمک به نیازمندان تدارک دیده شده‌اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت‌رسانی هستند.

شیبه با بیان اینکه زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد افزود: زکات فطریه در همان محلی که جمع‌آوری می شود به نیازمندان آن محل، تقدیم می‌شود.

وی افزود: زکات فطریه جمع آوری شده صرف پرداخت هزینه های درمان، سبد معیشتی، جهیزیه، مسکن، کمک هزینه تحصیلی و ... نیازمندان می گردد.

شیبه ادامه داد: طبق مصوبه وزارت کشور کمیته امداد به عنوان دبیر شورای زکات همان استان می تواند زکات و فطریه را جمع آوری کند و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی اجازه انجام این امر را ندارد.

وی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند برای ادای زکات فطریه خود به دفاتر کمیته امداد امام(ره) به عنوان دبیر شورای زکات خوزستان در سراسر استان خوزستان مراجعه کنند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی برای پرداخت زکات فطریه‏، بیان کرد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵*۰۶۱*۸۸۷۷* با وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوه زکات فطریه پیش‌بینی شده است.

شیبه افزود: شماره کارت‌های کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۴۲۲۲ برای دریافت فطریه عام و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۲۴۹۸ برای دریافت فطریه سادات و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۰۷۶۴ برای دریافت کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۹۰۳۹ برای دریافت کفاره عمد زکات فطریه فراهم شده است.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha