۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85087901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیدها برای پرواز دوباره بالگرد اورژانس بر فراز جنوب کرمان

جیرفت- ایرنا- جنوب استان کرمان با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت نیاز مبرمی به اورژانس هوایی داشت که این نیاز شهریور سال ۱۴۰۰ برآورده شد اما باوجود آن بیش از چهار ماه است که بالگرد این پایگاه برای تعمیر از پایگاه خارج شده و حالا زمزمه هایی از خرید قطعه موردنیاز و بازگشت آن به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مسئولیت خدمات رسانی به هفت شهرستان جنوب استان کرمان را برعهده دارد.

مدیران مختلف زمان غیبت این بالگرد را از چهار تا ۶ ماه ذکر می کنند اما به هر حال نبود آن به چشم می آمد که رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز چهارشنبه درباره علت طولانی شدن بازگشت بالگرد به پایگاه هوایی به خبرنگار ایرنا گفت: ملخ بالگرد باید تعمیر می شده است به همین دلیل این بالگرد از پایگاه خارج شد اما با توجه به تغییر قیمت های دلار و اثر آن بر قیمت قطعات تهیه قطعه از خارج از کشور برای بالگرد به طول انجامید.

دکتر علی اصغر خیرخواه افزود: قطعه موردنیاز در نهایت بتازگی خریداری شده است و بزودی بر روی بالگرد اورژانس نصب و بعد از تست(آزمایش) فنی به پایگاه باز می‌گردد.

وی زمان دقیقی برای فعال شدن بالگرد بیان نکرد و ادامه داد: استانداردها را برای افزایش ایمنی پروازها سختگیرانه تر کرده اند و این هم در تاخیر تاثیرگذار بوده است.

براساس آمارها ۷۰ درصد ماموریت بالگردهای فوریت های پزشکی کشور در مناطق دورافتاده و سخت گذر بوده است که از این نظر و با توجه به بافت، وسعت و جفرافیای جنوب استان کرمان وجود این بالگرد ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha