۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85088153
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آینده شهر بوشهر از زبان استاندار

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85088153
 آینده شهر بوشهر از زبان استاندار

بوشهر – ایرنا – استاندار بوشهر گفت: ایجاد دولت‌شهر در شرق بوشهر در حال طراحی است و تا پایان امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز چهارشنبه در نشست با جمعی از مسئولان استان بوشهر اظهار کرد: دستگاه‌ها و اداره‌های بوشهر در این دولت‌شهر مستقر می‌شوند و بر اساس طراحی‌‍‌ها ساختمان جدید استانداری نیز در این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: انتقال اداره‌ها به بیرون شهر سبب می‌شود که زندگی مردم و مراجعه از شهرستان‌ها به ادارات کل و استانداری راحت‌تر شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: توسعه اقتصاد دریامحور استان بوشهر به عنوان اولویت‌ دولت سبب رونق گرفتن سواحل و هدایت جمعیت به سمت مناطق سواحلی می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: ۲ نیروگاه اتمی جدید بوشهر در حال ساخت است که بی‌شک جمعیت بسیار زیادی را به مرکز این استان جذب می‌کند.

استاندار بوشهر افزود: علاوه بر این با احداث منطقه آزاد تجاری ۲۶ هزار هکتاری و به دنبال آن رونق گرفتن صنعت و تولید، جذب جمعیت بیشتری به بوشهر اتفاق می‌افتد.

محمدی‌زاده گفت: با ساخت ۲ نیروگاه جدید اتمی در بوشهر جابجایی یکهزار و ۵۰۰ خانوار ساکن روستاهای هلیله و بندرگاه به شهر جدید و نقطه‌ای امن‌تر الزامی است.

وی با اشاره به طرح‌های در حال اجرا، تاکید کرد: باید زمین مورد نیاز برای استقرار جمعیت جدید را داشته باشیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

استاندار بوشهر ادامه داد: بیش از ۲۲۸ هکتار به شهرهای کلمه، سعدآباد، کنگان، دیلم، برازجان و یکهزار و ۷۷۲ هکتار نیز به بوشهر ملحق می‌شود.

وی اعلام کرد: با الحاق این اراضی و احداث منازل مسکونی جدید، شهر جدیدی با جمعیت زیاد در جوار بوشهر ایجاد می‌شود.

محمدی‌زاده یادآور شد: این شهر جدید با داشتن زیرساخت‌های لازم و امکانات مورد نیاز جوابگوی طرح‌های جدید توسعه‌ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha