۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۰
کد خبرنگار: 5304
کد خبر: 85088195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ فوتی جدید کرونا در فارس و وخامت حال ۳۵ بیمار مبتلا

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۰
کد خبر: 85088195
۲ فوتی جدید کرونا در فارس و وخامت حال ۳۵ بیمار مبتلا

شیراز-ایرنا- کرونا با تداوم عادی‌انگاری مردم، سرکش‌تر شده و گویی قصد رفتن ندارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا در فارس فوت کرده و حال ۳۵ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

متخصصان بهداشت و درمان همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارند و خواهان آن هستند که افراد مبتلا پنج روز خود را قرنطینه کنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه سطوح جامعه و مشارکت و همکاری تمام مردم و اصناف نباشد، شیوع این بیماری با سرعت بیشتر شهروندان را درگیر خواهد کرد و احتمال تغییر رنگ بندی شهرستان‌های استان به وضعیت‌های نارنجی و قرمز بیشتر خواهد شد.

۲ فوتی جدید کرونا در فارس و وخامت حال ۳۵ بیمار مبتلا

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه سی ام فروردین ۱۴۰۲، اعلام کرد.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۳۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۳۷۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۱۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۸۱۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

۲ فوتی جدید کرونا در فارس و وخامت حال ۳۵ بیمار مبتلا

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بستری ۲۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۳۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همچنین متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، دو مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۹۹ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۳۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

۲ فوتی جدید کرونا در فارس و وخامت حال ۳۵ بیمار مبتلا

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۲۸۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۹۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۴۰۸ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۰۲ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۲۸۳ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha