منطقه آزاد و شورای شهر انزلی کارگروه مشترک فرهنگی و ورزشی تشکیل می‌دهند

رشت - ایرنا - اعضای شورای شهر، شهردار، فرماندار و نماینده انزلی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشستی مشترک تصمیم به تشکیل کارگروه مشترک عمرانی، فرهنگی و ورزشی گرفتند تا تعامل بیشتری بین منطقه آزاد و شهرستان بندرانزلی ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای شهر بندرانزلی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مردم این شهرستان تاکنون نتوانسته‌اند از ظرفیت این منطقه به طور شایسته‌ای بهره‌مند شوند بر تعامل بیشتر فی مابین و مشارکت منطقه آزاد انزلی در برخی پروژه‌های شهرستانی در سرزمین اصلی تاکید کرد.

شعبان جعفری ادامه داد: درگذشته منطقه آزاد انزلی تعامل خوبی در زمینه تامین مالی تیم ملوان بندرانزلی و برخی پروژه های عمرانی داشت، استمرار این تعاملات می تواند مردم انزلی را با منطقه آزاد آشتی دهد.

وی اضافه کرد: توقع حمایت قطره چکانی نداریم بلکه می‌خواهیم منطقه آزاد انزلی در بخش‌های مختلفی از جمله پروژه های احیای تالاب انزلی و برخی پروژه های عمرانی، فرهنگی و ورزشی حضور و مشارکت موثر داشته باشد.

وی گفت: بندرانزلی از منطقه آزاد جدا نیست و هیچ فاصله ای بین سرزمین اصلی و منطقه آزاد ایجاد نشده و نخواهد شد.

جعفری با بیان اینکه با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی از این شهرستان مردم طعم خدمت مسئولان جمهوری اسلامی را بیشتر خواهند چشید، افزود: مردم انزلی دغدغه‌مند هستند و سوالات و انتظاراتی دارند که امیدواریم در دولت پاسخگو سیزدهم بتوانیم عمران و آبادانی بیشتری برای مردم این شهر را رقم بزنیم.

شهردار انزلی نیز در این جلسه با تاکید بر عملگرایی در تعامل شهر و بندر اشاره و اظهار کرد: چنانکه در یک مورد پس از تعامل بیشتر شهر و بندر مردم از نتایج این همکاری که بازگشایی خیابان بایندر بود، بهره بیشتری بردند.

مهدی خلیلی افزود: بیش از ۳۰ درصد این پروژه انجام شده و اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان قول اتمام آن را تا پایان شهریور امسال داده است.

وی خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از شورا، شهرداری، فرمانداری، نماینده و منطقه آزاد انزلی شد تا برگزاری جلسات مشترک منتج به تعامل بیشتر شود تا شهر از این همکاری منتفع شود.

فرماندار انزلی نیز در این جلسه اضافه کرد: این شهرستان متناسب با نام پرآوزه خود نتوانسته به توفیقات لازم دست یابد. اگر بصورت همگام خدمات متقابل انجام شود می‌توانیم در زمان مناسب به نتیجه مطلوب دست یابیم و مردم نتایج مطلوب آن را ببینند.

محمد پورخوش سعادت گفت: منطقه آزاد انزلی قابل مقایسه با سایر مناطق آزاد کشور نیست ما باید از ظرفیت های موجود برای توسعه بیشتر شهرستان بهره ببریم.

نماینده مردم انزلی نیز در این نشست اظهار کرد: زمانی بندرکاسپین را جزئی از بندرانزلی نمی دانستم اما امروز نرخ رشد این بندر ۱۲۱ درصد است و به این ترتیب دیگر فرقی بین مجتمع بندری انزلی و بندرکاسپین نمی بینم.

احمد دنیا مالی از منطقه آزاد انزلی خواست تا در تعمیر، بازسازی و تجهیز سالن زنده یاد ربیعی و سنگ چینی دیواره پارک شهید دوربین مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی هم در این نشست گفت: منطقه آزاد انزلی نسبت به سرزمین اصلی منطقه ای نوپا است که قادر نیست از پروژه ای خارج از محدوده این منطقه حمایت کند. این منطقه اگر درآمدی دارد باید صرف ایجاد زیرساختها کند اما با اجرای برنامه های توسعه ای ظرف ۲ سال آینده می تواند بیکاری در استان گیلان را به حداقل ممکن برساند.

عیسی فرهادی اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی می تواند برای بهبود کسب و کار در بخش های کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده در زمین های کشاورزی و صادرات تولیدات گلخانه ای گیلان از طریق بندرکاسپین به کشور روسیه کمک کند.

وی تصریح کرد: این سازمان همچنین می تواند در پروژه های فرهنگی و ورزشی همکاری بیشتری با شهرستان بندرانزلی داشته باشد و در مراسمات دینی و مذهبی نیز این تعاملات فی مابین برقرار بود و نطقه قسمت اعظم هزینه های برگزاری مراسمات را متقبل شد.

فرهادی یادآوری کرد: منطقه آزاد انزلی آماده همکاری تنگاتنگ در کارگروه پیشنهادی عمرانی، فرهنگی و ورزشی با مجموعه شهری انزلی است.

وی در ادامه با بیان اینکه به لحاظ پیوندی منطقه آزاد انزلی و شهر انزلی یکی هستند افزود: نام انزلی را نمی توان از این منطقه گرفت و این اسم ماندگار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha