خبرنگار ایرنا برگزیده جشنواره رسانه ای «زَنّاره»  در کهگیلویه و بویراحمد شد

یاسوج - ایرنا- "فرزانه شریفی" خبرنگار ایرنا در بخش گزارش نویسی جشنواره رسانه ای «زَنّاره» در کهگیلویه و بویراحمد شایسته تقدیر شناخته و لوح تقدیر این بخش را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، " شریفی"برای گزارشی با عنوان جاذبه زندگی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد شایسته تقدیر شناخته شده است.

او پیش از این رتبه های برتر گزارش نویسی و تیتر خوب در جشنواره های ابوذر در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و همچنین عنوان برتر گزارش جشنواره ای رسانه ای کرونا در این استان را کسب کرده بود.

در این جشنواره همچنین "فاطمه رشیدی جهان آباد" خبرنگار خبرگزاری کتاب و "محمود سپهر" خبرنگار پایگاه خبری بویرنیوز به ترتیب رتبه های اول و دوم گزارش نویسی را کسب کردند.

در جشنواره رسانه ای «زَنّاره» "ابراهیم عزیزی "و "عیسی فتحی" خبرنگاران خبرگزاری های ایسنا و بسیج در بخش عکس خبری شایسته تقدیر شناخته شدند و "مسعود مدنی" نیز رتبه نخست عکس خبری را به دست آورد.

در بخش خبر در این جشنواره "حسین دوستانی" خبرنگار پایگاه خبری فصلی نو شایسته تقدیر و همچنین "صادق الهی" خبرنگار پایگاه خبری زاگرس رتبه برتر این بخش را به دست آورد.

همچنین "پژمان امیدی"و "مرتضی مبشری" برترین های بخش کلیپ خبری را کسب کردند.

در این جشنواره که بخشی از برنامه های هنر انقلاب بود ۶۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد و هیات داوران ۱۰ اثر را به عنوان برگزیده اعلام کردند.

ضرورت تقویت هویت عشایری

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه شب در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب ،تجلیل از هنرمندان برتر و برگزیدگان جشنواره رسانه ای «زناره» گفت: تقویت هویت عشایری راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

خبرنگار ایرنا برگزیده جشنواره رسانه ای «زَنّاره»  در کهگیلویه و بویراحمد شد

محمد شریف اسلامی افزود: سال گذشته نقشه تحول، هدفگذاری و هشت راهبرد با تکیه بر ظرفیت‌های سند زیست بوم استان تعریف شد.

وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمره پنج استان اول تدوین کننده طرح قرار گرفته و چشم اندازی بلند مدت مبتنی بر ظرفیت‌ها دارد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر بکارگیری پتانسیل‌های هویت بومی، خاطرنشان کرد: در سال نخست نقشه تحول و سند زیست بوم، تولیدات بسیاری با پوشش بخش‌های مختلف عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حوزه هنری استان صاحب ساختمان شد، ادامه داد: توسعه ظرفیت‌های زیرساختی در استان ضروری دارد.

اسلامی بر مطالبه گری برای زیرساخت‌های فرهنگی در استان تاکید و اظهار کرد: رشد سایر بخش‌ها نیز باید عملیاتی شود.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جشنواره رسانه‌ای «زناره»، تصریح کرد: امید است در امسال نیز بتوانیم با محوریت تبیین فرهنگ عشایر برنامه‌های اینچنینی داشته باشیم.

اسلامی به رشادت‌های عشایر در دوران هشت دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: این قشر زحمتکش با تکیه بر فرهنگ و روح حماسه که در آنان وجود دارد، حماسه آفرینی‌های فراوان داشته اند.

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره رسانه ای «زَنّاره» (بخشی از لباس رزم عشایر) از سوی این نهاد فرهنگی در استان برگزار شده است.

شریف اسلامی اظهار داشت: با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست ‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور و تأکید معظم له بر نقش عشایر در طول ۲ - سه قرن گذشته، حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد این جشنواره را با محوریت فرهنگ و زیست بوم عشایر برگزار می کند.

وی افزود: بخش های ۶ گانه این جشنواره شامل تیتر، خبر، گزارش، مقاله، کلیپ خبری و عکس خبری است.

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موضوع های این جشنواره شامل آداب، سنن و فرهنگ عشایر، نقش عشایر در دفاع و امنیت، عشایر و ایثار و شهادت، فرهنگ شاهنامه خوانی، حماسه پروری بر بستر شاهنامه و پیوند فرهنگ شاهنامه خوانی و عشایر است.

توجه اسلام به هنر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعهد به حقیقت است، گفت: انقلاب اسلامی به همه ابعاد هنر توجه دارد.

خبرنگار ایرنا برگزیده جشنواره رسانه ای «زَنّاره»  در کهگیلویه و بویراحمد شد

حجت الاسلام سید رضا افتخاری افزود: انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف هنری زمینه سازی رشد افراد را محقق ساخته است.

شهید آوینی و افق جدید در هنر

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت:شهید آوینی با خلق آثار هنری و فرهنگی خود افق جدیدی را به روی هنرمندان باز کرد.

امیر رئوف افزود: در صورتی که هنرمندان انقلابی بخواهد به رسالت خود عمل کنند قطعا با موانعی مواجه هستند.

خبرنگار ایرنا برگزیده جشنواره رسانه ای «زَنّاره»  در کهگیلویه و بویراحمد شد

رئوف اظهار کرد: هنرمندان انقلابی می تواند با حرکت جهادی و استفاده از همه ظرفیت ها، نقش مهمی در مقابله با تهدیدهای جنگ نرم دشمن ایفا کنند.

وی ادامه داد: با وجود فعالیت های انجام شده نیاز است برای حفظ فرهنگ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد کوشا تلاش بیشتری صورت گیرد.

در این آیین همچنین از فعالان و هنرمندان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha