۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85088314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبه‌نظامیان سودانی گروهی از نظامیان مصری را آزاد کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، شبه نظامیان نیروهای پشتیبانی سریع سودان که در جنگ با ارتش این کشور هستند، نخستین گروه از نظامیان مصری را آزاد کردند.

به گزارش ایرنا از القدس العربی، رسانه‌های مصری چهارشنبه شب از ورود اولین گروه از سربازان این کشور که درپی درگیری‌ها در سودان امکان خروج از این کشور را نداشتند، به قاهره خبر دادند.

بر اساس گزارش شبکه قاهره مصر، این اتفاق حدود ۵ روز پس از آن رخ داد که نیروهای پشتیبانی سریع از طریق حساب توییتر خود ویدیویی را پخش کردند که نشان می‌داد شماری از سربازان مصری پس از شروع درگیری‌ها در روز شنبه در اختیار آنها هستند.

ارتش مصر روز شنبه تائید کرد که این سربازان که تعداد آنها ذکر نشده است، در حال آموزش نظامی به ارتش سودان بودند و بازگشت آنها به مصر تضمین شده است.

روز چهارشنبه، نیروهای پشتیبانی سریع در سودان در بیانیه‌ای از انتقال اتباع مصری که در جریان درگیری‌های شنبه گذشته در فرودگاه «مروی» حضور داشتند، به خارطوم خبر دادند.

وزارت خارجه سودان نیز روز چهارشنبه تائید کرد که سربازان مصری در تمرینات مشترک با ارتش سودان حضور داشتند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع به یکدیگر منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق از خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن ۳۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۶۰۰ نفر از آغاز درگیری‌ها در سودان خبر داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha