هواشناسی: سامانه بارشی فردا جمعه استان کرمانشاه را فرامی‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: یک سامانه بارشی از فردا، جمعه بیشتر نقاط استان را فراگرفته و موجب بارش رگبارهای بهاری و کاهش محسوس دمای هوا می شود.

«سعید قاسمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، شرایط پایدار و بدون بارش حاکم در منطقه همچنان طی امروز (پنجشنبه) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دنبال این شرایط، از روز جمعه تا اواسط هفته آینده، گذر متناوب امواجی ناپایدار، ضمن کاهش نسبی دمای روزانه، در بعضی ساعات بارش هایی نیز به شکل رگبارهای بهاری همراه با وزش باد و رعدوبرق، برای سطح استان درپی خواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: احتمال بارش در بعدازظهر روز جمعه و نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه و در نواحی شمالی استان به ویژه منطقه اورامانات، بیشتر به نظر می رسد.

قاسمی با اشاره به ثبت میانگین ۳۸۷ میلی متر بارش در استان در سال زراعی جاری یادآور شد: میزان بارش های سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان سومار در سال زراعی جاری با سه برابر افزایش بارندگی رکورددار بیشترین درصد افزایش در استان است افزود: میزان بارندگی های سال زراعی جاری در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۳۰۳ و در مقایسه با بلند مدت ۶۳ درصد افزایش نشان می دهد.

قاسمی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با سه درجه و قصر شیرین با ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۸ و ۲۴ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha