۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85088365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستای خیرآباد به عنوان خنکترین منطقه استان زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته روستای خیرآباد با سه درجه و شهر گیلوان با ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنکترین و گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

ارسطو محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با عبور امواج بارشی از استان از امشب تا روز شنبه ناپایداری های جوی در زنجان تقویت خواهد شد و شاهد رگبارهای پراکنده و رعد و برق در استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: از بعدازظهر جمعه و روز شنبه نیز وزش باد شدید و نسبتا شدید اغلب مناطق استان را در بر می گیرد.

محمدی اظهار کرد: امواج بارشی دیگری روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری وارد استان خواهد شد که این امواج موجب بارش های بیشتری می شود.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، بیان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان پنج و ۲۳ درجه، خرمدره ۹ و ۲۴ درجه، ابهر ۶ و ۲۵ درجه، آببر ۱۲ و ۳۰ درجه، سلطانیه چهار و ۲۲ درجه، قیدار ۹ و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

محمدی، دمای هوای فعلی زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه گرمتر شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha