گفتمان مقاومت در دنیا جای خود را باز کرده است

بیرجند - ایرنا - پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امروز درس مقاومت، جبهه مقاومت و گفتمان مقاومت در مقابل گفتمان ظلم و ستم در دنیا جای خود را باز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار علی مولوی حقیقی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی و محفل انس با قرآن کریم که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در شرایطی قرار گرفتیم که دنیا به‌ناچار گفتمان مقاومت را پذیرفته چون گفتمان قرآن و ائمه معصومین است.

وی گفت: اینکه دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد، کلیدواژه‌ای است که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و گاهی مورد غفلت واقع می‌شود یا عده‌ای هنوز آن را باور ندارند.

پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: ۲ مساله در این پیچ تاریخی اتفاق می‌افتد و هر ۲ مساله بر سر گفتمان مقاومت است؛ یکی اینکه آمریکا از هیمنه‌ای که برای خودش درست کرده بود همین طور اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی رو به نزول می‌روند.

وی گفت: این افول که در اتحادیه اروپا و جبهه استکبار اتفاق می‌افتد و به طور کلی ایالات متحده آمریکا را درگیر کرده به سمت آسیا می‌آید و در کشورهای آسیا محوریت با ایران اسلامی است بنابراین محور به افول کشیدن ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفتمان انقلاب اسلامی است.

سردار مولوی افزود: ایالات متحده آمریکا در داخل بشدت درگیر است و برابر با نظریه کارشناسانی که در تاریخ استکبار کار می‌کنند در سال‌های آینده به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی دچار خواهد شد که این پیچ تاریخی و تغییر به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: دومین مساله این است که دیگر در دنیا کشورهای صاحب قدرت و زور حکمرانی نخواهند کرد و گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت غالب خواهد بود، امروز در دنیا ۲ جریان وجود دارد یکی ظلم‌پذیر و دیگری جریانی است که ظلم می‌کند و کشورهای مدعی به کشورهایی که توانایی لازم برای دفاع از خود را ندارند ظلم روا می‌دارند که این روند در حال تغییر بوده و به خاطر گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت است.

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حجازی، شهدای مدافع حرم و مقاومت در سوریه و جاهای دیگر به شهادت رسیدند برای اینکه این گفتمان جهانی و جایگزین گفتمان خلافت شد که دیدیم داعش چه بلایی بر سر مردم آورد.

وی با یادآوری برخی جنایات داعش در سوریه و عراق افزود: گفتمان انقلاب و مقاومت در برابر گفتمانی ایستاد که زیر چتر آمریکا و اسراییل بیش از صدها زن را به زور به ازدواج با دیگران درآوردند و حداقل نیروهای مسلح به عمق جنایت و فجایعی که داعش تحت عنوان گفتمان خلافت ترویج می‌کرد، شاهد و آگاه هستند.

سردار مولوی به اغتشاشات پاییز سال گذشته در کشور هم اشاره کرد و گفت: در حوادث ۱۲۰ روز پایان سال گذشته و آشوبی که به پا کردند، همه کسانی که در داخل سازماندهی شده بودند در ۱۰ جبهه وارد عملیات شدند.

وی اظهار داشت: طراحان این عملیات‌ها همان کسانی هستند که بلاهایی را بر سر مردم سوریه، عراق و جاهای دیگر آوردند و طراحی عملیات‌های مبارزه با جمهوری اسلامی تنها یک آشوب شهری و ناآرامی در بعضی شهرها نبود بلکه سلسه عملیات‌هایی بود که در ۱۰ جبهه از شمال غرب تا جنوب شرق و مرزهای خراسان پیش‌بینی کرده بودند.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به گفته یکی از کارشناسان خبره فقط ۵۰ درصد یک عملیات رو شد یعنی ۹ و نیم عملیات دیگر باقی ماند که به لطف خدا با چشمان بیدار و آگاه نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی همه آنها رصد شد، همه خانه‌های امن ولو در کشورهای همسایه با هماهنگی منهدم شد که به برکت جبهه مقاومت و خون شهداست.

وی گفت: لازمه عبور از هر فتنه، خلوص کسانی است که دست‌اندرکار هستند و باید از این درجه اخلاص برخوردار باشند لذا امید ما به خدا و ملت با چشم بیدار و آگاهی لازم در امت حزب الله است در راس نظام نیز رهبر معظم انقلاب از همه فرماندهانی که دوره‌های عالی را در دانشگاه‌های بین‌المللی گذرانده‌اند، مسلط‌تر هستند.

سردار مولوی افزود: داشتن این آگاهی و تسلط الزاما با تحصیل در دانشگاه نیست که رد نمی‌کنیم اما عامل اصلی آن درجه اخلاص، توکل و ایمان است و ما از این نعمت بزرگ برخورداریم که در جایگاه ولی فقیه و ولایت امر و فرمانده کل نیروهای مسلح است.

وی گفت: این امتیاز در هیچ یک از ارتش‌های دنیا وجود ندارد که ولی فقیه فرمانده کل نیروهای مسلح با درجه‌ای از اخلاص، خلوص و تقوا باشد لذا با چنین فرمانده‌ای از درون این لشکر و سپاه شهید صیاد شیرازی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حجازی و شهدای دفاع مقدس بیرون می‌آیند.

پیشکسوت دفاع مقدس خطاب به نیروهای نظامی و جوان اظهار داشت: ما دوره خدمتی را طی کردیم اما همچنان در رکاب، در سطح و همراه شما هستیم، رفقای شهید ما انتظار دارند از این مسیری که خدا برای ما تعیین کرده، منحرف نشویم و در این صورت خوشحال می‌شوند که ببینند رفقای آنان راهشان را ادامه می‌دهند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم امروز می‌بیینند و شاهدند که ملت ایران و نیروهای مسلح سراپا گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند و زمانی که یکی از دوستانشان شهید می‌شود مانند تشریفات ما در نیروهای مسلح به استقبال او می‌روند که سخن خداست.

سردار مولوی گفت: ما با خدا معامله کردیم و خریدار خداست پس در این راه چه واهمه‌ای داریم و شهید کسی است که ترس از مردن را از خود دور کرده و به استقبال شهادت می‌رود و شهید حجازی چنین فردی بود.

وی اظهار داشت: امروز نبرد ما با دشمن در جبهه مقاومت است، مقاومتی که اندیشه‌های امام را در مردم کشورهای منطقه و مسلمان می‌بینیم که همه قدرت‌ها را به زانو درآورده است.

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: ممکن است حوادث دیگری هم روی بدهد، حوادثی که در ادامه سلسله عملیات‌های گذشته با رویکرد جدید برای این است که استکبار روزهای آخر عمرش را طی می‌کند و می‌خواهد به هر شکل ممکن ضربه‌ای را به جمهوری اسلامی وارد کند و یکی از آن روش‌ها استفاده از روش‌های فرزندان انقلاب است.

وی افزود: دولت انقلابی در شرایط سختی برای معیشت و بهبود وضعیت جامعه تلاش می‌کند اما دشمن و برخی افراد در داخل این فعالیت‌ها را نادیده می‌گیرند در حالی که اثرات فعالیت‌های دولت در بخش اقتصادی به زودی سر سفره مردم می‌نشیند و صبر و استقامت است که ما را پیروز می‌کند.

سردار مولوی گفت: دوم اینکه انتقاد، غُر زدن و همزبانی کردن با جبهه دشمن توسط نیروهایی که صبغه انقلابی دارند، خواست دشمن است.

وی افزود: رمز موفقیت ما استقامت و مقاومت است، اگر استقامت ورزیدیم و مقاومت کردیم در نبرد جدیدی که پیش روی ما قرار گرفته و علائم آن را در بعضی برنامه‌های ضد فرهنگی دشمن می‌بینیم، موفق خواهیم بود.

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امروز از هر روز دیگری سخت‌تر است برای اینکه در دنیای مجازی بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ سیستم علیه ما کار می‌کنند از نشریات و اینترنت تا افرادی که دور هم نشستند لذا یک جبهه انقلاب در برابر همه دنیای کفر است و مشخص شده عمق مبارزه بیشتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این کلام خداوند در قرآن کریم که «شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند» گفت: این کلام خداوند یک باور اعتقادی برای کسانی است که قرآن را قبول دارند و در مکتب توحید به باورهای دینی شان روز به روز بیشتر ایمان می‌آورند.

سردار مولوی اظهار داشت: مفهوم اینکه بیشتر ایمان می‌آورند این است که صرف گفتن مسلمان بودن کافی نیست بلکه باید راه مجاهدت، راه سختی‌های دفاع و راه دشواری‌هایی که پیش روی یک مسلمان است را طی تا باور کند که اسلام آورده است.

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با سردار حجازی از سال ۱۳۶۴ گفت: شهید حجازی از نگاه فرمانده وقت سپاه و همرزمانش یکی از نخبگان سپاه در حوزه طرح و برنامه بود و در بیشتر عملیات‌ها با عنوان جانشین قرارگاه کار کرد.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار حجازی در ۲ جبهه مقاومت داخل و خارج کشور کارنامه درخشانی دارد افزود: در قسمتی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت این سردار سرافراز آمده، عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا ولی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ و نیروی فکری موفق در خدمت به اسلام و انقلاب که هر یک از این واژه‌ها تفسیر و تفصیلی دارد.

وی گفت: آدم‌های فکری زیادی پیدا می‌شوند ولی خالی و به دور از ایمان هستند ولی سردار حجازی این صفات را با هم آمیخته بود و در مسئولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه خدمت کرد که در همه آنها سربلند و موفق بود.

سردار مولوی افزود: شهید حجازی در جبهه مقاومت داخل، نیروی مقاومت بسیج را قوت داد و در مقاومت برون مرزی نیز جبهه مقاومت را استحکام بخشید، نه تنها سردار حجازی بلکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که سید شهدای مقاومت است برای همه ما الگو و درس‌آموز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha