۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85088703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی استان اردبیل نسبت به وقوع تندباد

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85088703
هشدار هواشناسی استان اردبیل نسبت به وقوع تندباد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام هشدار سطح زرد از احتمال وقوع تندباد در مناطق جنوبی و مرکزی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر پایدار بودن جو استان اردبیل و نبود پدیده خاص جوی در بیشتر مناطق این استان تا اواخر امشب است.

بر اساس این گزارش از روز جمعه (اول اردیبهشت) با کاهش فشار هوای سطح زمین بر سرعت وزش باد افزوده شده و سرعت وزش باد در مناطق مرکزی، جنوبی و شهرستان گرمی مغان تند تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل حاکی است افزایش سرعت وزش باد موجب خیزش گرد و خاک محلی در برخی مناطق بویژه در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی مغان خواهد شد، لذا با توجه به پیش‌بینی فوق این اداره کل رعایت توصیه‌های صادر شده در هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۶ را داده است.

بر اساس این گزارش از روز جمعه( فردا) در مناطقی از استان اردبیل بویژه در نواحی کوهستانی ، رگبار موقت باران احتمال می‌رود و در روز شنبه (دوم اردیبهشت) نیز جوی پایدار در استان اردبیل حاکم خواهد شد.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha