استقبال کم‌نظیر مردم در ششمین روز از نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اعلام کرد: مردم مومن و روزه‌دار استان در ششمین روز از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت با حضور کم‌سابقه از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کردند.

«علی صفدری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه اگر این میزان استقبال را پیش‌بینی کرده بودیم، نمایشگاه را در ۲ سوله برپا می‌کردیم، افزود: خیل انبوه مردم به گونه‌ای بود که برای دسترسی و بازدید از برخی غرفه‌ها باید مدت زمانی در انتظار ایستاد.

وی بیان داشت: شاهد استقبال کم‌نظیر خانواده‌ها و فرزندانشان از این نمایشگاه بودیم که این مهم یک پیام فرهنگی مهم دارد و نشان می‌دهد که چقدر خانواده‌ها، نوجوانان، جوانان و جامعه ما علاقه‌مند و مشتاق هستند که از ظرفیت‌ها و فرصت‌های حوزه فرهنگی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نیازمند بسترهایی برای حضور خانواده‌ها و بویژه نوجوانان و کودکان در حوزه فرهنگ و هنر هستیم و دیدیم مردم ما چگونه استقبال می‌کنند.

استقبال کم‌نظیر مردم در ششمین روز از نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه

وی با تاکید بر اینکه مردم شایسته ارایه خدمات بیشتری هستند، ادامه داد: استقبال بسیار پرشور بود و اگر این مهم پیش‌بینی می‌شد نمایشگاه را در فضای بیشتری برگزار می‌کردیم.

صفدری با بیان اینکه اکنون موسسات متعددی مراجعه می‌کنند که تقاضای حضور در این نمایشگاه را دارند، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه فرهنگی و هنری وجود دارد که اگر بتوانیم آنها را معرفی کنیم بستر رشد فراهم خواهد شد.

استقبال مردم از نمایشگاه قرآنی نشان از علاقه مندی مردم به دین و فرهنگ اهل بیت است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باتوجه به اینکه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در فرصت زمانی محدود برگزار شد ولی غرفه‌های متنوعی همراه با خدمات مختلف با محوریت خانواده ها برپا شده بود.

«محمد رشیدی» با اشاره به بازدید کم سابقه از این جنس نمایشگاه‌ها افزود: جا دارد با برنامه‌ریزی مناسب برای سال‌های آینده محتوای نمایشگاه بالاتر برود و باتوجه به نقش فضای مجازی در زندگی امروز و اینکه عرضه محصولات دیجیتال که اثرگذارتر هستند در این نمایشگاه‌ها پررنگ‌تر باشد.

استقبال کم‌نظیر مردم در ششمین روز از نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شروع کار بسیار ارزشمند است و باتوجه به مدت زمان کوتاه تصمیم‌گیری و اجرای این نمایشگاه کار شایسته‌ای ارایه شده است و باتوجه به استقبال کم نظیر مردم از این نمایشگاه امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری نمایشگاهی باابعاد گسترده‌تر باشیم و می‌توان با دعوت از فعالان قرآنی کشور برای حضور در این نمایشگاه اثرگذاری آن را بیشتر کنیم.

رشیدی عنوان کرد: حضور مردم در این نمایشگاه نشان می‌دهد که آنها مانوس و علاقه‌مند به قرآن، دین و فرهنگ اهل بیت هستند ولی باید عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی توسط فعالان این عرصه بیشتر باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مکان زیاد بلااستفاده‌ای در اختیار دستگاه‌های دولتی وجود دارد که می‌توان به صورت اجاره‌ای به فعالان قرآنی و فرهنگی واگذار شود.

این مسئول بیان داشت: باید فرهنگسراهای شهرداری در مناطق مختلف به عنوان پایگاهی به موسسات قرآنی مورد استفاده قرار گیرد و اگر محله ای فاقد فرهنگسرا است نسبت به احداث آن اقدام شود.

رشیدی گفت: به صورت جدی از شهردار کرمانشاه در باره احداث فرهنگسراها مطالبه می‌کنم که مکانی برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در شهر کرمانشاه باشد.

استقبال کم‌نظیر مردم در ششمین روز از نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه

به گزارش ایرنا، نمایشگاه قرآن و عترت ۲۶ رمضان در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر کرمانشاه در بوستان شاهد گشایش یافته و تا فردا (جمعه) دایر است.

در این نمایشگاه موسسات، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، نهادهای مردم نهاد حوزه فعالیت‌های قرآنی با هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی در قالب ۴۲ غرفه متنوع برای همه رده‌های سنی اعم از کودک، نوجوان و خانواده تشکیل شده است.

در این نمایشگاه سعی شده از تمام سنین کودک، نوجوان و خانواده در قالب غرفه متنوع و متعدد خدمات سنی خاص خودشان را دریافت کنند همچنین فضای مطلوب و مناسبی برای حضور خانواده‌ها در نمایشگاه قرآن ایجاد شده است.
در این نمایشگاه همچنین غرفه‌های متنوع هنرهای مانند خطاطی، صنایع دستی و پوشاک عفیفانه دایر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha