۲۴ ورزشکار دونده برای اعزام به مسابقات آسیایی انتخاب شدند

شیراز-ایرنا- رییس فدراسیون دو و میدانی بااشاره به موفقیت تیم های پایه در مسابقات برون مرزی گفت: در شرایط سخت کنونی بهترین عملکرد را در رده های پایه داشتیم برای همین هم ۲۴ ورزشکار دختر و پسر به مسابقات آسیایی۲۰۲۳ نوجوانان و جوانان آسیا در کره جنوبی و ازبکستان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگارایرنا هاشم صیامی روز پنجشنبه در حاشیه مجمع سالانه هیات دو و میدانی فارس اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ بزرگترین کاروان تاریخ نوجوانان و جوانان ایران جهت حضور در اولین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیای میانه به کشور ازبکستان اعزام کردیم که ۳۱ مدال رنگارنگ برای کشورمان به ارمغان آورد.

وی افزود: همچنین تیم ملی دوومیدانی ایران در چهارمین دوره رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب چهار مدال طلا، چهار نقره و پنج برنز و جابجایی پنج رکورد ملی و قرار گرفتن در جایگاه چهارم تیمی به کار خود پایان داد واین موفقیت ها بیانگرظرفیت کشور در دو و میدانی و به ویژه در رده پایه هاست.

  ۲۴ ورزشکار دونده برای اعزام به مسابقات آسیایی انتخاب شدند
مجموع دو و میدانی فارس

صیامی با اظهار اینکه در سال ۲۰۱۹ احسان حدادی و بهنام شیری مدال طلا و نقره آسیا در قطر کسب کردند ‌بیان داشت: شرایط کسب مدال در رده سنی بزگسالان بسیار سخت است.

رییس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به دوره طلایی دو و میدانی کشور گفت: با توجه به رده های پایه و اعزام های بین المللی و بهره مندی از مربیان کشورهای بلاروس و روسیه نسل طلایی دو و میدانی با ظهور ورزشکارانی چون احسان حدادی، هادی سپهرزاد، سجاد مرادی، محمد ارزنده ،محمدجواد صیادی و ...شکل گرفت اما بعد از آن یک خلا ایجاد شد و می کوشیم با برنامه ریزی در رده های پایه موفقیت های بیشتری را در آینده کسب کنیم.

پیشنیه خوب دو و میدانی فارس

صیامی در ادامه سخنانش به پیشینه قوی دو و میدانی فارس اشاره کرد و افزود: این استان ظرفیت بسیار ارزشمندی در دو و میدانی دارد و در سال گذشته در تمامی رقابت های دو و میدانی کشور شرکت کرد.

کسب مدال نقره آسیا ، ظرفیت های غنی فارس

وی اضافه کرد:‌ کسب مدال نقره مسابقات دو صحرانوردی آسیا توسط امیر حسین شاهسونی از فارس و کسب مدال طلا رشته پرتاب وزنه در مسابقات بین المللی نوروزگاه توسط زهرا امیدوار از این استان بیانگر ظرفیت های خوب و غنی دو و میدانی در فارس است.

صیامی ادامه داد: خوشبختانه ورزشکاران استان فارس هم اینک دارای شانس کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا و حضور در المپیک هستند و می توانند مدال بازیهای آسیایی از آن خود کنند مشروط به اینکه حمایت شوند و امیدوارم هستم استان فارس بتواند برای مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا در ازبکستان سهمیه کسب کند.

  ۲۴ ورزشکار دونده برای اعزام به مسابقات آسیایی انتخاب شدند
امیر حسین شاهسونی دونده فارس نایب قهرمان آسیا

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دوومیدانی نوجوانان و جوانان آسیا در سال ۲۰۲۳ به ترتیب به میزبانی ازبکستان و کره جنوبی برگزارمی شود.

۱۲ دختر و ۱۲ پسر به این مسابقات اعزام می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha