۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85088802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوان ۲۵ ساله گلستانی حامی ۶۵۰ یتیم است

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 85088802
جوان ۲۵ ساله گلستانی حامی ۶۵۰ یتیم است

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای حمایت از یتیمان و نیازمندان گفت: جوان ۲۵ ساله‌ ساکن استان که حمایت از کودکان بی‌سرپرست را از چند سال قبل آغاز کرد، امسال تعداد یتیمان تحت پوشش را به ۶۵۰ نفر رساند.

عیسی بابایی روز پنجشنبه در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جوان گلستانی هر سه ماه ۵۰ فرزند به فرزندان تحت پوشش خود اضافه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: طرح اکرام ایتام و محسنین در طول سال برقرار است، اما در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های قدر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

بابایی اظهار کرد: این نهاد مردمی و مقدس در استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر یتیم و محسنین را تحت پوشش دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۳۳ هزارگلستانی، یتیمان را تحت پوشش و حمایت دارند و با شماره کارت اختصاصی هر فرزند تحت پوشش، مبالغی را به حساب آنان واریز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در شب‌های قدر ۱۰ هزار حامی را پیش‌بینی کرده بودیم که تاکنون برای ۷ هزار نفر اعلام آمادگی شده است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: این تعداد ۱۰ هزار یتیم و فرزند را تحت پوشش خود قرار دادند.بابایی افزود:

وی تصریح کرد: مدیران برخی کارخانجات و واحدهای تولیدی در راستای مسوولیت اجتماعی خود، اکنون ۲۵۰ فرزند را تحت پوشش دارند.

بابایی یادآور شد: میانگین دریافتی ایتام در کشور ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده که این سهم در گلستان ۵ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: افراد خیر و نیکوکاری که توان و فرصت مراجعه حضوری به منظور پذیرش ایتام و محسنین را ندارند، می‌توانند با ارسال پیامک عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۱۷ یا گرفتن کد دستوری #۰۱۷*۸۸۷۷* نسبت به درخواست تحت پوشش قرار دادن ایتام اقدام کنند که بلافاصله همکاران و کارشناسان ما با آنان ارتباط برقرار کرده و اقدامات لازم را انجام می‌ده می‌دهند.

راه‌اندازی پویش اکرام احسان دانش‌آموزی برای اولین بار در کشور

مدیرکل کمیته امداد امام گلستان گفت: برای اولین بار در کشور با تعامل بین این نهاد با اداره‌کل آموزش و پرورش در راستای فرهنگ‌سازی کارهای خیر و انفاق، پویش «اکرام احسان دانش‌آموزی» در این استان راه‌اندازی شد.

بابایی اظهار کرد: در این طرح، اعضای سازمان دانش‌آموزی گلستان تصمیم گرفتند که برای ۳ هزار یتیم و همکلاسی‌های نیازمند خود، حامی پیدا کنند که تاکنون در قالب این پویش برای ۱۵۰۰ نفر حامی پیدا شده است.

وی بیان کرد: همچنین امسال برای اولین بار در کشور،‌ پویش «وصال آرزوها» در گلستان اجرا شد که در راستای آن، ۵۰۰ آرزو جمع‌آوری و به هر اداره بین ۱۰ تا ۲۰ آرزو ایتام و محسنین داده شد که خوشبختانه مورد استقبال کارمندان قرار گرفت.

بابایی افزود: دریافت کنندگان این آرزوها، برای ایتام خواسته‌هایشان را برآورده می‌کنند که در بررسی‌های انجام شده، بیشتر آرزو تهیه پوشاک، اسباب‌بازی، دوچرخه، هزینه درمان پدر، مادر، خواهر یا برادر و حتی سفرهای زیارتی به مشهد و عتبات وجود دارد.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح اکرام ایتام در گلستان، ۸۲ حامی ساکن در خارج از کشور ۸۰۰ نفر از ایتام و محسنین را تحت پوشش خود دارند.

بابایی اضافه کرد: ممکن است یک یتیم یا خانواده‌ای از تخت پوشش این نهاد توسط حتی ۳۰ تا ۴۰ حامی، مورد حمایت قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ماه رمضان، طرح اطعام نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش را با ۳۲۰ آشپزخانه و همکاری ۳۶۰ مرکز نیکوکاری به نیت سلامتی امام زمان (عج) انجام دادیم که یک میلیون و ۹۰۰ هزار پرس غذای گرم طبخ‌ شده بین جامعه هدف توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha