۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبر: 85088892
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

دیدار بدون واسطه جوانان و دانشجویان با استاندار فارس

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبر: 85088892
دیدار بدون واسطه جوانان و دانشجویان با استاندار فارس

شیراز-ایرنا-استاندار فارس و تعدادی از مسئولان ارشد این استان با حضور در دانشگاه فرهنگیان بی واسطه با جوانان و دانشجویان گفت و گو کرده و پای صحبت های آنها نشستند.

به گزارش ایرنا، در قالب دیدارهای مردمی و عموم، استاندار فارس و مسئولان ارشد این استان در دانشگاه فرهنگیان شیراز حاضر و بدون واسطه پای صحبت مردم، جوانان و دانشجویان نشستند.

استاندار فارس در حاشیه این دیدار مردمی به خبرنگار ایرنا گفت: برای چهارمین بار طی ملاقات‌های مردمی به همراه تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های این استان در یکی از دانشگاه‌های فارس حاضر و پای صحبت جوانان و دانشجویان نشستم.

محمدهادی ایمانیه افزود: تاکنون حدود ۸۰ درصد مطالبات و درخواست‌های مردمی مطرح شده در این ملاقات‌های عمومی پاسخ داده و مشکلات مردم حل شده است.

وی یکی از مزایای ملاقات‌های مردمی را ارتباط بی واسطه با مردم دانست که موجب افزایش رضایتمندی در جامعه خواهد شد و بیان کرد: اغلب مشکلاتی که از سوی جوانان و دانشجویان در این جلسه مطرح شد در حوزه اشتغال است به نحوی که بسیاری از این افراد در آستانه فارغ التحصیلی قرار داشته و نیازمند شغل هستند.

استاندار فارس ادامه داد: تامین امکانات و تجهیزات برای دانشگاه های استان و آزمایشگاه‌های علمی از دیگر مطالبات جوانان در این نشست بود.

وی در پایان تاکید کرد: در سال پیش رو و پنجشنبه های پایانی هر ماه میز خدمت و ملاقات بی واسطه مدیران ارشد استان با مردم برپا خواهد شد.

دیدار بدون واسطه جوانان و دانشجویان با استاندار فارس
فرماندار شیراز: دیدار با مسئولان ارشد تابو نیست

فرماندار شیراز نیز در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل تامین مسکن برای جوانان،دانشجویان و نخبگان و اشتغال از بیشترین درخواست های مطرح شده در این دیدار بود.

لطف الله شیبانی به مزایای این نوع دیدارها اشاره کرد و افزود: حداقل مزیت این دیدارها این است که شهروندان مشاهده خواهند کرد که دیدار با استاندار و مسئولان ارشد تابو نیست.

وی گسترش ارتباط مستقیم مردم و دولتمردان را یکی از اولویت های دولت سیزدهم دانست و اظهارکرد: بیان مستقیم و بی واسطه مشکلات مردم با مسئولان به رفع این دغدغه ها کمک زیادی می کند و حتی اگر هم که مشکلی قابل حل شدن نباشد با بیان متواضعانه این مساله می توان رضایت ارباب رجوع را حاصل کرد و قطعا این رویه باعث افزایش سطح رضایتمندی در جامعه نیز خواهد شد.

دیدار بدون واسطه جوانان و دانشجویان با استاندار فارس

فرماندار شیراز اضافه کرد: افزایش ملاقات های عمومی با مردم به کاهش بروکراسی اداری نیز منجر می شود و مردم برای حل مشکلاتشان مجبور نیستند راهرو ادارات را یکی پس از دیگری طی کنند و بی واسطه مشکلشان را با بالاترین مقام هر دستگاه عنوان می کنند.

لزوم ورود دانشجویان و معلمان در تصمیمات فرهنگی و تربیتی

یکی از دانشجویانی که در این محل منتظر نشسته بود تا با استاندار فارس دیدار کند به خبرنگار ایرنا گفت: با امیدواری نسبت به رفع مشکلات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به این محل آمده ام.

دیدار بدون واسطه جوانان و دانشجویان با استاندار فارس

محمد قائدی افزود: حضور معلمان و دانشجویان در سیاست گذاری های فرهنگی و تربیتی امر مهمی است که به امید این نوع نگرش به دیدار با استاندار فارس آمده ام تا این مهم را بیان کنم.

او ادامه داد: تامین و تکمیل زیرساختهای دانشگاه فرهنگیان و کمبود خوابگاه برای دانشجویان و همچنین افزایش تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ازجمله مطالباتی است که قصد دارم این موارد را با شخص استاندار به اشتراک بگذارم.

دیدار بدون واسطه جوانان و دانشجویان با استاندار فارس
دستور ویژه استاندار فارس برای حل مشکل ۴۵ خانواده آواره شده در ماه رمضان

یکی دیگر از کسانی که در نوبت ملاقات با استاندار فارس نشسته بود به خبرنگار ایرنا گفت: حدود یکسال پیش یک واحد مسکونی از شرکت تعاونی توسعه پایدار شرق خریداری کردم که طی روزهای اخیر فردی درب خانه ما را شکست و وارد منزل شد و ادعا کرد خانه ام متعلق به او است و باید منزلمان را تخلیه کنیم.

محمد امین زاده افزود: در حال حاضر وسایل من و حدود ۴۵ خانوار دیگر که به همین شکل آواره شده اند در منزل قرار دارد و ما نمی توانیم وارد خانه هایمان شویم و مالک فعلی می گوید که مجدد به نرخ امروز باید منازل خودمان را خریداری کنیم.

وی ادامه داد: این مجتمع مسکونی ۶۵ واحده است که اکنون برای ساکنان ۴۵ واحد مسکونی این مجتمع این مشکل به وجود آمده است.

این فرد که اشک در چشمانش حلقه زده بود عنوان کرد: من، همسر و فرزندانم در این ماه مبارک رمضان از منزل خودمان در شیراز به یکباره آواره شده ایم و اکنون در مسافرخانه زندگی می کنیم.

دیدار بدون واسطه جوانان و دانشجویان با استاندار فارس

او اظهارکرد: این ۴۵ خانوار از سال ۹۹ تاکنون با نرخ‌های متفاوت و از ۷۰۰ میلیون تومان تا حدود ۲ میلیارد تومان واحدها را خریداری کرده‌اند اما اکنون این واحدها از آنها گرفته شده و مالک جدیدی ادعای قانونی دارد.

چند نفر دیگر از ساکنان آواره شده این مجتمع مسکونی نیز با امید حل مشکلشان به این محل آمده بودند تا با استاندار فارس دیدار و گفت و گو کنند.

استاندار فارس بعد از شنیدن اظهارات این افراد بازرس ویژه خود را مامور کرد که بدون فوت وقت و بعد از اتمام این دیدار مردمی با این افراد به محل مجتمع مسکونی رفته و به وضعیت این خانوارها فورا رسیدگی شود.

بازرس ویژه استاندار فارس نیز بعد از صدور این دستور به خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شد که عصر امروز پنجشنبه ۳۱ فرورین ۱۴۰۲ بازدیدی از این مجتمع انجام شود.

علی اصغر دیمی غیاث آبادی افزود: تلاش می شود که با هماهنگی با دستگاه قضایی حکم تخلیه ای که مالک جدید این منازل دریافت کرده فعلا متوقف شود تا بررسی بیشتری در این زمینه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که شرکت تعاونی مذکور بخشی از پول زمین خریداری شده را به مالک اولیه پرداخت نکرده است ولی در مجموع باید بررسی های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha