۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۱۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85088981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گل محمدی در اردستان آغاز شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۱۷
کد خبر: 85088981
برداشت گل محمدی در اردستان آغاز شد

کاشان- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی اردستان از آغاز برداشت گل محمدی در سطح ۳۵ هکتار از گلستان‌های این شهرستان خبر داد.

محمد امینی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۴۸ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گل محمدی قرار دارد که از این مقدار زمین زیر کشت ۳۵ هکتار، بارور و بقیه به صورت نهال است.
وی اظهار کرد: میزان تولید گل تر از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان ۹۰ تُن است.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد: هر سال ۱۸۰ هزار لیتر گلاب در مناطق مختلف این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
امینی گفت: زمان برداشت گل محمدی از اواخر فروردین ماه آغاز و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی افزود: ارقام گل محمدی موجود در شهرستان، رقم‌های مخصوص گلاب گیری است و متوسط عملکرد برگ گل محمدی در هر هکتار ۲ هزارو ۵۰۰ کیلو گرم است.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان اضافه کرد: از ۹۰ درصد محصول برداشت شده در صنعت گلابگیری استفاده و باقی مانده آن به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک، تهیه مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.
امینی با اشاره به حمایت اداره جهاد کشاورزی اردستان از کشت این گیاه دارویی کم آب بر و مفید اظهار کرد: رویکرد این اداره برای افزایش سطح زیر کشت و تولید محصول و حفظ منابع طبیعی با حمایت از توسعه این محصول می باشد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت دارای ۴۷۳ رشته قنات، ۴۴۴ چاه مجاز و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی است و در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha