۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۵۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85088998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه روسیه دوشنبه در نیویورک؛ لاوروف با گوترش دیدار می‌کند

تهران – ایرنا- واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد گفت که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار خواهد کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "گاردین" این دیپلمات در اوایل این هفته گفته بود که لاوروف و گوترش در مورد توافق غلات دریای سیاه گفت وگو خواهند کرد.

قرار است لاوروف ریاست دو نشست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده داشته باشد. روسیه ریاست این نهاد ۱۵ عضوی را در ماه جاری میلادی آوریل بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در خصوص سفر سرگئی لاوروف وزیرخارجه این کشور به نیویورک و احتمال دیدار وی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: هنوز برنامه‌ای برای این دیدار تنظیم نشده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: من قبلا هم اعلام کرده‌ام، ما از هیچ دیدار روی گردان نیستیم و طفره نمی‌رویم. اگر آمریکایی‌ها از خود علاقه نشان دهند، ما از دیدار با مقامات آمریکایی فرار نخواهیم کرد.

نبنزیا پیش از این نیز به خبرنگاران گفت سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هفته آینده در نیویورک با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد توافق صادرات غلات دریای سیاه گفتگو خواهد کرد.

وی افزود که لاوروف و اکثر اعضای هیات همراه وی، روادید آمریکا را برای سفر به نیویورک دریافت کرده‌اند و

روسیه هشدار داده است که چشم‌انداز توافقی که امکان صادرات ایمن غلات و کود از بنادر اوکراین در دریای سیاه را فراهم می‌کند، پس زمان انقضای آن یعنی هجدهم ماه می‌مثبت نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha