۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۲۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85089020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: روسیه و آمریکا درحال حاضر روابطی با یکدیگر ندارند

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که روسیه و آمریکا در حال حاضر عملاً به جز در مواری تماس‌های ضروری هیچ رابطه‌ای ندارند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک" ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی خود در کوبا گفت: در مورد روابط روسیه و آمریکا باید بگویم که ما در حال حاضر هیچ روابط مشخصی نداریم. ما فقط در مواقع ضروری، در مورد مشکلاتی که در کار سفارتخانه‌های دو کشور به وجود می‌آید بحث می‌کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل نبود روابط میان مسکو و واشنگتن این است که آمریکا سعی می‌کند تا از موقعیت خود بویژه بعنوان کشور میزبان سازمان ملل سوء استفاده کند.

وزیر خارجه روسیه در خصوص روابط با کوبا نیز گفت که همکاری نظامی میان مسکو و هاوانا با موفقیت در حال گسترش است.

لاوروف به خبرنگاران گفت: همکاری نظامی ما با کوبا مطابق توافقات بین دو طرف با موفقیت در حال توسعه است. از نظر من این همکاری نظامی برای طرف روسیه و کوبایی مناسب است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد گفت که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار خواهد کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "گاردین" این دیپلمات در اوایل این هفته گفته بود که لاوروف و گوترش در مورد توافق غلات دریای سیاه گفت وگو خواهند کرد.

قرار است لاوروف ریاست دو نشست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده داشته باشد. روسیه ریاست این نهاد ۱۵ عضوی را در ماه جاری میلادی آوریل بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در خصوص سفر سرگئی لاوروف وزیرخارجه این کشور به نیویورک و احتمال دیدار وی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: هنوز برنامه‌ای برای این دیدار تنظیم نشده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: من قبلا هم اعلام کرده‌ام، ما از هیچ دیدار روی گردان نیستیم و طفره نمی‌رویم. اگر آمریکایی‌ها از خود علاقه نشان دهند، ما از دیدار با مقامات آمریکایی فرار نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha