۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۲۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85089130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج میلیارد تومان برای آزادی زندانیان خراسان‌شمالی جمع‌آوری شد

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی گفت: نیکوکاران این استان در جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان پنج میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

محمداسماعیل حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آیین گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ماه مبارک رمضان امسال در شهرهای بجنورد، گرمه، جاجرم، اسفراین، شیروان، فاروج، آشخانه و راز و جرگلان این استان برگزار شد.

وی افزود: در بجنورد ۲ میلیارد تومان، شیروان یک میلیارد تومان و مابقی نیز در سایر شهرهای این استان توسط خیران برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد این استان جمع‌آوری شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی با بیان اینکه کمک های مردم نوعدوست برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ادامه دارد افزود: در مجموع در جشن های گلریزان سال گذشته که در تمامی شهرستان های این استان برگزار شد خیران سه میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند که امسال بیش از این میزان کمک می شود.

حاتمی با قدردانی از مشارکت گسترده خیران استان در آزادی زندانیان، اضافه کرد: فرهنگ بخشش و مدارا باید در جامعه نهادینه شود.

وی خاطر نشان کرد:‌برخی از افراد به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و ناخواسته به حبس و زندان گرفتار می شوند و ما بر این باوریم که زندان جای مناسبی برای اینگونه افراد نیست و باید شرایطی فراهم شود که این محکومان در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی بر آزادی زنان زندانی با جرایم غیرعمد تاکید کرد و گفت: تمامی زنان زندانی جرایم غیرعمد دارای بدهی مالی با مشارکت نیکوکاران از زندان‌های این استان آزاد شدند.

حاتمی خاطرنشان کرد: خانواده های زندانیان دچار آسیب های اجتماعی می شوند و تلاش می شود تا با کمک خیران مددجویان با جرایم مالی دارای شرایط آزادی را به آغوش خانواده بازگردانیم که خوشبختانه خیران استان برای آزادی زنان زندانی استقبال خوبی دارند.

وی تصریح کرد: برآورد می شود که با میزان جمع آوری کمک خیران ، گذشت شکات، ارایه تسهیلات ، پذیرفتن اعسار و آورده زندانیان تا حدود ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد این استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

وی گفت: کمک ۵۰ میلون تومانی یک نوجوان در شیروان و کمک ۱۵میلون تومانی یک زندانی آزاد شده از جمله کمک های خیران برای آزادی زندانیان در این استا است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی گفت: اینک ۱۰۲ زندانی جرائم غیر عمد این استان وجود دارد اما آمار ورود و خروج زندانیان تا پایان سال تغییر خواهد کرد که احتمال افزایش زندانیان جرایم غیر عمد وجود دارد.

حاتمی اظهار کرد: میزان بدهی این زندانیان جرایم غیر عمد ۵۶ میلیارد تومان است که بیشتر این افراد به دلیل بدهکاری مالی، مهریه و دیه در زندان به سر می برند.

شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ نزد بانک ملی و شماره کارت تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

همچنین خیران می توانند برای کمک های نوعدوستانه خود به شماره ۳۲۲۲۰۳۴۷ تماس داشته باشند.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha