به گزارش روز جمعه ایرنا، این جشنواره با محوریت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی و سه رویکرد ایدههای استارتآپی، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری شده و فعال در ۲ مرحله استانی و ملی برگزار می شود.
ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویتها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی از جمله اهداف برگزاری جایزه فیروزه است.
زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از دیگر اهداف برگزاری جایزه فیروزه محسوب میشود.
برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استانها به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیتهای فرهنگی طراحی کرده است، انجام می شود و دسترسی به اطلاعات لازم در خصوص بارگذاری اطلاعات اثر و یا آثار متقاضیان شرکت در جشنواره استانی با ورود به لینک فوق الذکر انجام پذیر خواهد بود.
براساس این گزارش جریان سازیهای هنر و فرهنگ و ایدههای نوپا برای تولید یک کالای فرهنگی اصلیترین هدف وزارت فرهنگ و ارشاد در برگزاری این جشنواره است.
در بخش عمومی، آثار باید برای نخستین بار ارائه شده، در برگیرنده قابلیتهای تاثیرگذاری در منطقه، برخوردار از شکل و ساختار و محتوای مناسب با موضوع جشنواره و رنگ فرهنگ و هنر در آن غالب باشد.
در بخش تخصصی نیز آثار باید دارای کیفیت تولید و در بعد فرهنگی نیز باید دارای یک شخصیت واحد و دارای نشانه هایی متناسب با مولفههای فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.
نظر شما