۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85089158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روش‌های جمع‌آوری زکات فطره در خراسان جنوبی اعلام شد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85089158
روش‌های جمع‌آوری زکات فطره در خراسان جنوبی اعلام شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال علاوه بر استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در معابر عمومی، روش‌های غیرحضوری نیز برای دریافت فطریه و کفارات پیش‌بینی شده است.

محمد عرب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۵۶۵ پایگاه در سطح مساجد، معابر، میادین و مصلی‌های برگزاری نماز عید فطر در سراسر استان برپا می‌شود.

وی گفت: علاوه بر استقرار این پایگاه‌ها، روش‌های غیرحضوری نیز داریم و این وجوهات در اسرع وقت و با اولویت در روز عید به حساب نیازمندان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی تصریح کرد: جمع‌آوری زکات فطره تحت نظارت شورای زکات با محوریت کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می‌شود و تمامی صندوق‌هایی که مجوز اخذ زکات فطره دارند باید نشان و شماره سریال مخصوص روی آنها نصب شده و در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی افزود: مردم استان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۰۵۶*۸۸۷۷* ، استفاده از سامانه نیکوکاری با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷، اپلیکیشن بله با استفاده از بازوی (بات)، دستگاه‌های خودپرداز (ATM) و مراجعه به سایت کمیته امداد امام خمینی (ره) www.emdad.ir و پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد در سطح استان برای کمک به نیازمندان اقدام کنند.

عرب گفت: همچنین کارت‌های بانکی با شماره‌های ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۶۸۴ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۹۵۰ فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۲۲۵ کفاره غیر عمد و برای کفاره عمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۴۹۲ در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل شورای زکات، زکات فطره فقط باید در زمینه معیشت و درمان هزینه شود یادآور شد: سال گذشته مردم نیکوکار استان حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کفاره و زکوات پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اضافه کرد: ۲۷ پایگاه حامی‌یابی در کنار پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه در سراسر استان همزمان با روز عید فطر برپا می‌شود.

وی تعداد فرزندان ایتام و محسنین در استان خراسان جنوبی را ۱۱ هزار و ۹۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۵ نفر فرزند یتیم و ۹ هزار و ۴۵۷ نفر فرزند محسنین هستند که فرزندان محسنین به حمایت بیشتری نیاز دارند.

عرب افزود: حامیان و خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری در استان یا از طریق سایت اکرام به نشانی ekram.emdad.ir همچنین ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ نسبت به ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha