۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85089187
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هوای ایلام تا اواسط هفته آینده ناپایدار می شود

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱
کد خبر: 85089187
هوای ایلام تا اواسط هفته آینده ناپایدار می شود

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: پتاسیل بارش و ناپایداری های جوی از امروز تا اواسط هفته آتی در استان وجود دارد.

احسان احمدی نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امروز ناپایداری های جوی به صورت ابرناکی هوا شروع شده و تا روز سه شنبه این ناپایداری ها به شکل بارش نقطه ای و رگبار بهاری بویژه در ارتفاعات ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این بارش ها به صورت رگبار باران نقطه ای و مقطعی بوده و میزان فعالیت این سیستم در نواحی شرقی و شمالی بیشتر از سایر نقاط استان و شدت بارش ها در ارتفاعات بیشتر است.

احمدی نژاد یادآور شد: هرچند مجموع بارش های این سیستم ضعیف است، اما با توجه به بهاره بودن ، امکان بارش نقطه ای و مقطعی به صورت شدید لحظه ای و ایجاد آبگرفتگی و روان آب موقتی وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجود ضعیف بودن سیستم، اما شدت آن در طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بیشتر خواهد بود و احتمال افزایش دامنه فعالیت آن به دیگر نقاط استان نیز وجود دارد.

وی نسبت به خطر بروز و اصابت صاعقه هشدار داد و به دامداران و کوهنوردان توصیه کرد بویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

به گفته احمدی نژاد این سیستم بارشی اواخر وقت سه شنبه از آسمان استان خارج می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha