۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85089234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای در پنج نقطه کهگیلویه و بویراحمد از ۳۰درجه گذشت

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوا در ایستگاه‌های لنده، لیکک، دوگنبدان، امامزاده جعفر و دهدشت در شبانه روز گذشته با پنج تا هفت درجه افزایش به بیش از ۳۰درجه سانتی‌گراد رسیده است.

ولی بهره مند روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین دمای ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل لنده ۳۲.۸ لیکک ۳۱.۲ ، امامزاده جعفر ۳۲ ، دوگنبدان ۳۱.۲ و شهر دهدشت ۳۰.۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی عنوان کرد:این در حالی است که بیشترین دمای ایستگاه های گرمسیری استان در روز بیست و نهم فروردین ۲۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج ۲۳.۶، سی سخت ۲۱.۶ و مارگون ۲۰ درجه ثبت شده است.

بهره مند ابراز داشت: بامداد امروز شهر مارگون با دمای حداقل ۶.۷درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که وضعیت هوای استان در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری،به تدریج افزایش ابر و وزش باد با احتمال رگبار موقت در برخی نقاط پیش بینی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha