۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85089237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل بحران لرستان:کدری آب خرم‌آباد به زودی رفع خواهد شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: اقدامات لازم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد به زودی مشکل کدر شدن آب خرم آباد و برخی مناطق بروجرد برطرف شود.

به گزارش ایرنا، مهدی پازوکی دراین خصوص در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: علت کدورت آب شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد بارندگی‌های اخیر و نفوذ گل و لای به سفره‌های زیرزمینی است.

وی افزود:بارندگی های اخیر منجر به نفوذ گل و لای به سفره های زیر زمینی شد که این مشکل به زودی حل خواهد شد.

روز گذشته نیز، مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: وضعیت کدورت در چشمه‌های آب شهر خرم‌آباد بحرانی و قرمز است.
یاسر اکبریان در جلسه مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه نیاز آبی شهر خرم‌آباد ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۶۰ درصد از نیاز آبی آن یعنی ۱۳۲۰ لیتر از چشمه‌های گلستان، گرداب و مطهری تامین می‌شود، عنوان کرد: ۴۰ درصد نیاز آبی شهر خرم‌آباد یعنی ۸۸۰ لیتر بر ثانیه هم از طریق چاه تامین می‌شود.
وی بیان کرد: فاز اول تصفیه خانه خرم‌آباد ۸۵۰ لیتر بر ثانیه است که اکنون با ظرفیتی ۹۶۰ لیتر بر ثانیه فعال است.
مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: ۴۲۰ لیتر پمپاژ مستقیم از طریق چشمه‌ها به سمت پشت بازار، مناطق مرکزی است.
اکبریان کدورت آب شهر خرم‌آباد را روز دوشنبه ۱۵ NTU، روز سه شنبه۲۵ NTU و روز چهار شنبه ۳۸ NTU عنوان کرد و گفت: اما از روز چهارشنبه تا پنج شنبه کدورت آب به ۷۸ NTU افزایش پیدا کرد، در واقع وضعیت کدورت در چشمه‌ها بحرانی و قرمز است.
وی بیان کرد: قرار است آبرسانی در برخی نقاط از طریق تانکرهای سیار انجام شود ،در این زمینه فراخوان داده‌ایم و قرار است ظرف چند ساعت آینده ۵۰ دستگاه تانکر به شهر برسد، همچنین دستگاه آب بسته بندی هم شروع به کار کرده است.

در بروجرد نیز ، رییس شرکت آب و فاضلاب ،علت تغییر رنگ و کدورت بالای آب شرب شهر بروجرد بارش‌های شدید هفته گذشته عنوان کرد.

بنا بر گفته امین بهنیا طی هفته اخیر ، آب سرچشمه گلرود بروجرد کدورت بالایی گرفته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha