کدری آب و تانکرهای آب رسانی سیار در خرم‌آباد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85089299
کدری آب و تانکرهای آب رسانی سیار در خرم‌آباد
عکس تزیینی است

خرم‌آباد - ایرنا - آب شرب شهر خرم آباد طی چند روز گذشته ، بر اثر بارندگی‌های اخیر و نفوذ گل و لای به سفره‌های زیرزمینی آب آشامیدنی کدر شده و به گفته مسوولان قابل خوردن نیست و اکنون تانکرهای آب رسانی سیار در برخی مناطق این شهرستان مستقر شده و آب سالم در اختیار مردم می گذارند.

به گزارش روز جمعه ایرنا اکنون تانکرهای آبرسان سیار و توزیع آب شرب را می توان در خیابان علوی، ۲۰ متری دره گرم و منطقه گلدشت شرقی شهر خرم آباد مشاهده کرد.

بارندگی های اخیر منجر به نفوذ گل و لای به سفره های زیر زمینی شد که طبق گفته مسوولان این مشکل به زودی حل خواهد شد.

در این راستا ۱۵ هزار لیتر آب بسته بندی شده سه لیتری جهت توزیع در مناطقی از شهر خرم آباد که دارای کدورت آب شرب می باشند توزیع شده است.

۵۰ تانکر آبرسانی مستقر می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان در جلسه مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه نیاز آبی شهر خرم‌آباد ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۶۰ درصد از نیاز آبی آن یعنی ۱۳۲۰ لیتر از چشمه‌های گلستان، گرداب و مطهری تامین می‌شود، یاسر اکبریان عنوان کرد: ۴۰ درصد نیاز آبی شهر خرم‌آباد یعنی ۸۸۰ لیتر بر ثانیه هم از طریق چاه تامین می‌شود.

وی بیان کرد: فاز اول تصفیه خانه خرم‌آباد ۸۵۰ لیتر بر ثانیه است که اکنون با ظرفیتی ۹۶۰ لیتر بر ثانیه فعال است و ۴۲۰ لیتر پمپاژ مستقیم از طریق چشمه‌ها به سمت پشت بازار، مناطق مرکزی است.

وی کدورت آب شهر خرم‌آباد را روز دوشنبه ۱۵ NTU، روز سه شنبه۲۵ NTU و روز چهار شنبه ۳۸ NTU عنوان کرد و گفت: اما از روز چهارشنبه تا پنج شنبه کدورت آب به ۷۸ NTU افزایش پیدا کرد، در واقع وضعیت کدورت در چشمه‌ها بحرانی و قرمز است.

وی بیان کرد: قرار است آبرسانی در برخی نقاط از طریق تانکرهای سیار انجام شود ،در این زمینه فراخوان داده‌ایم و قرار است ظرف چند ساعت آینده ۵۰ دستگاه تانکر به شهر برسد، همچنین دستگاه آب بسته بندی هم شروع به کار کرده است.

آب مصرفی کاملآ سالم است

معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: بارندگی‌های اخیر تنها علت کدر شدن چشمه‌های شهر خرم‌آباد و تغییر رنگ آب شرب شده است.

نورالدین نور یزدان اظهار کرد: این مشکل، جای هیچ نگرانی در خصوص آلودگی میکروبی و شیمیایی نیست و آب مصرفی کاملاً سالم است.

وی افزود: خرم آباد از نظر تأمین آب پایدار و وجود سد محروم است و آب شهر از محل چشمه و چاه تأمین می‌شود و ۶۰ از درصد آب شهر از طریق تصفیه خانه و چاه تأمین می‌شود که با مشکل کدری مواجه نیست.

نوریزدان بیان کرد: فاز دوم تصفیه خانه خرم آباد منوط به احداث سد «مخملکوه» است که به نظر می‌رسد در کوتاه مدت اجرایی نشود.

آب خرم آباد سالم است ولی قابل آشامیدن نیست

اما رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان می گوید: آزمایشات سه روز گذشته نشان می‌دهد که آب خرم‌آباد به لحاظ باکتری، نیترات، نیتریت، سولفات و آهن فلوراید مشکلی ندارد، اما قابل آشامیدن نیست

بهرام دلفان در جلسه مدیریت بحران که در خصوص وضعیت کدورت آب تشکیل شد، اظهار کرد: آزمایشات سه روز گذشته نشان می‌دهد، آب خرم‌آباد از نظر باکتری مشکلی نداشته است، از نظر نیترات، نیتریت، سولفات و آهن فلوراید هم مشکلی نداشته است.

وی بیان کرد: البته کدورت همچنان وجود دارد، این آب هم قابل خوردن نیست، تا دیروز هیچ ورودی به اورژانس در خصوص آلودگی آب نداشته‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha