۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85089366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85089366
محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر– ایرنا – امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر لزوم تقویت وحدت، سخنان رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و سیاست راهبردی برای رسیدن به استقلال اقتصادی و دلارزدایی تاکید کردند.

بوشهر

امام جمعه بوشهر با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران، گفت: دشمنی استکبار جهانی با جوانان و نوجوانان کشور بیشتر است چرا که آنها مدیران آینده ایران اسلامی هستند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، اظهار کرد: امروز جوانان و نوجوانان در خط مقدم مقاومت در برابر تهاجمات جبهه استکبار است.

وی افزود: راه انقلاب اسلامی باید با آرمانخواهی، عقلانیت و امید به آینده دنبال شود و جامعه در این مسیر نیازمند مبانی فکری و انگیزشی مستحکم دینی است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: راه روشن انقلاب اسلامی همان تمدن آفرینی، پیشرفت و معنویت برای جامعه ملی و ارائه اسلام ناب محمدی به جهان است.

صفایی‌بوشهری گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند تا روح ناامیدی در جامعه‌ ایران بدمد اما باید با آرمانخواهی، به آینده امید داشت.

وی تاکید کرد: مسئولان نیز باید برای رفع کمبودها تلاش کنند و همه به آنها کمک کنند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: امروز ایران اسلامی باید در برابر تهاجمات مختلف رشمن ایستادگی کند چرا که در غیر این صورت به روزهایی برمی‌گردیم که سفارتخانه‌های اسرائیلی و غربی‌ها بر ما حکومت می‌کردند و حرف نخست را می‌زدند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر عقلانیت، اظهار کرد: تمام تصمیم‌ها و اقدامات باید براساس دانش انجام و اولویت‌ها بر اساس عقلانیت انتخاب شود.

صفایی‌بوشهری ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران، گفت: این نیروی انقلابی در همه عرصه‌های نظامی، اجتماعی، خدمت‌رسانی و فرهنگی پاسدار حریم ایران اسلامی است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: سپاه پاسداران بال قوی خدمت به کشور بوده و تضعیف آن حرام و حمایت و تقویت آن واجب است.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر به مردم مسلمان بوشهر، از همه دستگاه‌ها، بانوان، جوانان و گروه‌های مردمی که رمضان امسال برای ایجاد فضای معنویت در استان کوشیدند قدردانی کرد و گفت: مسئولان از گروه‌های مردمی در این زمینه حمایت کنند تا این حرکت‌ها متوقف نشود.

گناوه

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ فرمانی را برای تاسیس بزرگ ترین نیروی حافظ انقلاب صادر کرد که بسیار مهم و ضروری بود.

وی افزود: سایه شجره طیبه انقلاب در جای جای ایران اسلامی افکنده شده و توانسته خنثی کننده توطئه های دشمنان از آغاز انقلاب تاکنون باشد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: آمریکا در طول چهار دهه از گذشت انقلاب، راهبرد شوم سپاه هراسی را به صورت کلان و مستمر خود قرار داده است و از این نهاد مردمی و انقلابی ترس و وحشت دارد.

وی به دیدارهای رمضانی رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارشد نیروی مسلح و دانشجویان اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدارها نیروهای مسلح را به عنوان حصار مستحکم کشور و ملت دانستند و از پیشرفت این نیروها ابراز رضایت و خرسندی کردند.

رکنی حسینی ادامه داد: رهبری در این دیدار بر اهمیت شناخت نقطه اصلی تهدید دشمن که پشت صحنه آن استکبار است تاکید کرد.

امام جمعه گناوه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان نیز به نکته بسیار مهمی که ضروت استحکام معرفت دینی و معرفت این قشر بود.

وی بیان کرد: استفاده از قرآن، نهج‌البلاغه و کتاب های دانشمندان نظیر استاد شهید مطهری، شهید بهشتی و مصباح زیربنای معرفتی یک دانشجو است و بسیار برای این قشر مفید واقع می‌شود.

رکنی حسینی، یکی از مبانی فکری و دینی را برای دانشجویان بنا به تعبیر رهبری ، انتظار فرج برشمردند و گفت: ما باید بر این باور باشیم که تمام سختی‌ها با کار و تلاش و توکل برخدا قابل برطرف شدن است.

وی همچنین غرق شدن در فضای مجاز را که امروز دامنگیر جامعه شده را آسیب های جدی در جامعه دانست و افزود: بنا به فرموده رهبری، در خبرها و تحلیل‌ها در فضای مجازی باید ما بتوانیم راه صحیح را دنبال کنیم.

عسلویه

امام جمعه عسلویه وحدت را یک ضرورت دانست و گفت: تقویت وحدت در شهرستان عسلویه با جدیت دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: وجود سپاه حاکی از دور اندیشی و ژرف نگری حضرت امام بود.

وی با بیان اینکه نقش تأثیرگذار سپاه پاسداران جهت تداوم انقلاب قطعاً کم نظیر است اضافه کرد: نقش سپاه برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب قابل تحسین و تقدیر است.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه کارنامه سپاه درخشنده و امیدبخش است، بیان کرد: سپاه در تمام صحنه‌ها و میدان‌ها حرف برای گفتن داشته و دارد و در صف اول محکم و استوار ایستاده است.

وی با تبریک عید فطر بیان کرد: عید فطر یک موضوع شرعی است و باید ثابت شود اول ماه است که یا باید ماه دیده شود یا ۳۰ روز روزه بگیریم، ۱۰۰ گروه استهلال دقت کردند رصد کردند ماه دیده نشد و همه مراجع هم می‌گویند باید حاکم شرع اعلام کند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: اگر حاکم شرع اعلام کند همان مرجع هم باید تبعیت کند، امروز حاکم شرع ولی فقیه است و وقتی ولی و حاکم شرع اعلام نکرده ما بر چه مبنایی نماز عید بخوانیم.

امام جمعه عسلویه افزود: بحث وحدت بسیار مهم است و برحسب وظیفه دینی باید همه باید بکوشند وحدت بیشتر شود، مخلص کسانی هستیم که برای وحدت تلاش می‌کنند و دستشان را می‌بوسیم.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: سپاه به عنوان مقتدرترین نیروی مقاومت مردمی دنیا بوده و سپاه قدس نماد مقاومت و استکبار ستیزی و توسعه جغرافیای مقاومت است.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم اظهار کرد: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه را نگهبان انقلاب و برای پاسدار آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌داند، گرچه عده‌ای که اسلام آنها اسلام حداقلی و اسلام سازشکار بوده در کنار منافقین و کفار در این ۴ دهه راهبردشان سپاه هراسی است اما به حول و قوه الهی سپاه مصداق اسلام حداکثری بوده و هست.

وی بیان کرد: همه مردم و همه دوستان و دشمنان انقلاب بویژه در قضیه فتنه‌ها و جریان سیاه داعش به وضوح به حکمت فرمان و فرمایش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه رسیده اند که می‌فرماید: «اگر سپاه نبود، کشور نبود» و همچنین «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم بر نمی‌گردد».

امام جمعه اهرم یادآور شد: اگر عده‌ای شعار دادند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران نمی‌دانستند اگر نبود زحمات سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از جمهوری اسلامی که به اعتقاد ایشان حرم است؛ نه غزه‌ای و نه لبنانی و نه دیگر کشورهای اسلامی باقی نمی‌ماند. در این ۴۴ سال سپاه در همه اتفاقات تلخ و شیرین در کنار مردم و برای مردم مسلمان سراسر دنیا مایه امنیت و آرامش بوده است.

وی افزود: دوم اردیبهشت سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ توسط حضرت امام راحل رضوان الله تعالی علیه است. وضعیتی که گروهک‌ها در دانشگاه ایجاد کرده بودند و دانشگاه را محل تاخت و تاز خودشان قرار داده بودند با دستور حضرت امام انقلاب فرهنگی اعلام شد که فرهنگ انقلابی حاکم بر دانشگاه و از دانشگاه سرازیر به همه جامعه بشود.

امام جمعه اهرم ادامه داد: همانطور که امام راحل رضوان الله تعالی علیه دستور دادند اساتیدی که مرتبط و مروج تفکر شرق و غرب هستند تصفیه شوند امروز هم این تصفیه و نجات جوانان این مملکت از دست وابستگان فکری سلطنت طلب‌ها و لیبرال‌ها ضرورتی غیر قابل انکار است.

پهلوزاده گفت: خسارت و ظلمی که اساتید وابسته فکری در مراکز علمی به نوجوانان و جوانان این مملکت روا می‌دارند بیش از ویرانی و خسارت ۸ سال جنگ تحمیلی است.

وی بیان کرد: استمرار انقلاب فرهنگی برای بقا انقلاب اسلامی یک ضرورت است و کسانی که با فرهنگ انقلابی و هویت زن مسلمان مخالفند یا پیاده نظام دشمن هستند و یا از برده سالاری نظام استکباری که جاهلیت مدرن است بی اطلاع است.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: گروه‌های مقاومت با حملات شدید برای ساعاتی درهای جهنم را به روی صهیونیست ها باز کردند.

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به مشکل پارازیت‌ها در برخی محله‌های شهر کنگان و گلایه مندی شهروندان گفت: صدا و سیما و مسئولان محلی و استانی مشکل گیرنده‌ها در این شهر را حل و اختلال پیش آمده را برطرف کنند.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروهای مسلح اشاره و بیان کرد: معظم له خطاب به نیروهای مسلح فرمودند به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت‌های قانع نباشید و بدون توقف رو به جلو بروید.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقش سپاه در چند دهه گذشته از جمله دفاع مقدس، غائله کردستان، جبهه مقاومت قدرت بازدارندگی و موشکی و خاموش کردن فتنه‌ها و نیز عرصه سازندگی اشاره و افزود: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن از ابتکارات و خلاقیت‌ها و دوراندیشی و ژرف نگری امام امت بود.

محمودی به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانشجویان اشاره و توصیه‌های معظم له در حوزه تربتی، توجه به مبانی معرفتی، آزادی، عدالت، دشمن شناسی، توجه به مسائل کشور و مانند آن، عنوان کرد: رهبری تاکید نمودند در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن باید بروز باشیم، آرمان خواهی موتور پیشران و امید موتور سوخت این موتور است.

وی به سیاست راهبردی برای رسیدن به استقلال اقتصادی و دلارزدایی اشاره و گفت: پیمان‌های دوجانبه یا چند جانبه، پیمان‌های منطقه‌ای و تهاتر یعنی تهاتر کالا به کالا از مهمترین راهکارهای تحقق این مهم است.

امام جمعه کنگان با تحلیلی بر حملات محور مقاومت به اسرائیل عنوان نمود: گروه‌های مقاومت با حملات شدید برای ساعاتی درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها باز و اکنون آنان در حلقه محاصره مقاومت اند.

محمودی به اتفاق مبارک اخیر و سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان و از سرگیری خدمات کنسولی و بازگشایی سفارت خانه‌ها و پروازها اشاره و افزود: آمریکا و اسرائیل سعی داشتند با عادی سازی روابط با کشورهای عربی حلقه محاصره علیه سوریه را تنگ‌تر کنند اما اکنون اعراب به جای تل آویو به سمت دمشق روی آوردند و امید می‌رود با تقویت مناسبات کشورهای اسلامی آمریکایی‌ها با فضاحت منطقه را ترک کنند.

دیر

امام جمعه موقت دیر گفت: در حالی که هنوز تا تابستان فاصله داریم مشکلات آب در شهرستان شنیده می‌شود که باید برای رفع آن تلاش شود.

حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه دیر با بیان اینکه حفظ وحدت در سایه تقوا محقق می‌شود، عنوان کرد: این انقلاب با پاسداشت شئون اسلامی و ارزش‌ها به ثمر نشست و اکنون برکات آن بر جامعه و جهان اسلام در حال نزول است.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی با اشاره به روز بزرگداشت شهدای ورزشکار، گفت: اگرچه در برخی مواقع شاهد بعضی موضع گیری ها توسط افراد شاخص در عرصه هنر و ورزش و امثال اینها هستیم که به جا نیست اما وقتی به تعداد شهدای هر قشری نگاه می‌کنیم این افتخار داریم که این نظام اسلامی برخاسته از قیام ارزشمند همه اقشار جامعه است.

وی ادامه داد: دشمنان یاوه گو نمی‌توانند از موضع گیری چند نفر از یک قشر در این کشور و جامعه اسلامی بخواهند علیه نظام سو استفاده کنند و ما نباید وحدت خود و همراهی همه آحاد نظام اسلامی و تبعیت از رهبری را فدای موضع گیری برخی افراد که جایگاه خاصی هم ندارند، کنیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف، بیان کرد: ما باید مقابل جبهه شوم و کفر دشمن که در پی ناامید کردن جامعه است، امیدآفرینی کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب غفلت کردیم و بعداً بیدار شدیم، گفت: همه کسانی که می‌توانند در مجالس خصوصی و عمومی چراغی که ایشان دست ما داده است را جلو خود بگیریم و راه را نشان دهیم و گره‌های کوری که در ذهن جامعه به ویژه جوانان است، باز کنیم.

وی با اشاره به مشکلات آب شهرستان دیر، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن تابستان، گزارش‌هایی که همین الان از روستاهای میانی به ما می‌رسد، مطلوب نیست و باید در ارائه خدمت به مردم تلاش بیشتری شود.

امام جمعه موقت دیر درباره مشکلات ثبت اسناد و املاک مردم، گفت: گویا مصوباتی مانند جانمایی و امثال اینها باعث شده الان که در شهرستان ما می‌خواهد اجرایی شود، پرونده‌های زیادی در نوبت باشند در حالی که در برخی شهرستان‌های دیگر این گونه نیست.

وی با بیان اینکه وقتی زیرساخت و نقشه شهرها و روستاها در برخی جاها آماده نیست، اسناد مردم نباید معطل شود، تاکید کرد: اسناد مردم را معطل نکنید؛ چندین ماه است بنده شخصاً پیگیر شدم، افراد دیگری هم پیگیر بودند، قول داده شد مشکل حل شود که نشده و انتظار داریم فرماندار شهرستان شخصاً درباره این دو موضوع ورود و مشکل را حل کنند.

سعیدی عنوان کرد: اخیراً بحث سهمیه بندی گاز مایع مطرح شده و الان خانواده‌های زیادی در آخرین روز ماه رمضان برای پخت و پز و امثال اینها مشکل دارند و بهتر بود زمینه و زیرساخت کار ایجاد و به مردم اطلاع رسانی بیشتری می‌شد تا ثبت نام می‌کردند و بعد این اقدام صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی در برخی کارها موجب دلسردی یا دل نگرانی مردم می‌شود، افزود: امیدواریم در بحث سوخت که قرار است کارت‌های سوخت را جمع آوری کنند، وضعیت شهرستانی که بیمارستان دارد اما ممکن است متخصص کم داشته باشد یا امکانات کمتری دارد و اگر بخواهد بیش از ۱۰۰ کیلومتر یک مریض را منتقل کند یا اموراتی را پیگیری کند و مردم نیاز به طی مسافت‌ها داشته باشند، را در نظر بگیرند و سهمیه بنزین مردم این مناطق با کسانی که در شهرهای برخوردار هستند را یکی حساب نکنند که مردم با کمترین مشکلات مواجه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha