۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85089484
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کرملین: ناتو به امنیت روسیه تعدی می‌کند

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴
کد خبر: 85089484
کرملین: ناتو به امنیت روسیه تعدی می‌کند

تهران-یرنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه (امروز) گفت، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روسیه را به عنوان دشمن می‌بیند و به امنیت آن تعدی می‌کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری آناتولی به نقل از دیمیتری پسکوف در یک کنفرانس خبری در مسکو نوشت: ما با یک بلوک متجاوز مواجه هستیم که کشور ما را به عنوان طرف متخاصم می بینید و امنیت آن را نقض می کند.

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو که گفته بود اعضای این ائتلاف موافق آن هستند که اوکراین در نهایت به این ائتلاف نظامی ملحق شود، اظهار داشت: ناتو به سیاست خود در جذب و جلب اوکراین به این ائتلاف ادامه می دهد. رئیس جمهوری ما مدتها قبل از آغاز کارزار (عملیات ویژه نظامی) خود درباره این موضوع و تهدید احتمالی صحبت می کرد.

پسکوف تاکید کرد: همه این مسائل بار دیگر درستی تصمیم رئیس جمهور را در آغاز این عملیات (عملیات نظامی ویژه) نشان می دهد که مبتنی بر منافع فدراسیون روسیه و نیاز به تضمین امنیت آن است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم شورای شهر کی یف برای پایان دادن به قرارداد اجاره با سفارت روسیه گفت مسکو به این اقدام پاسخ خواهد داد و «تدابیر مقتضی اتخاذ خواهند شد».

سخنگوی کرملین هشدار داد تحریم های ضد روسی از سوی کشورهای گروه هفت، اتحادیه اروپا و آمریکا بر اقتصاد جهان نیز تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: در هر صورت، هم تحریم‌های فعلی که علیه کشور ما اعمال شده و هم اقدامات تکمیلی جدیدی که احتمالا اکنون بروکسل و واشنگتن به آن فکر می‌کنند، به اقتصاد جهانی نیز ضربه می‌زند. بنابراین، این تنها می تواند به روند حرکت به سوی بحران اقتصادی جهانی منجر شود.

پسکوف با «ساختگی» خواندن مقاله روزنامه واشنگتن پست درباره ادعای دخالت روسیه در امور داخلی آلمان آن را مورد انتقاد قرار داد و گفت ما هرگز در امور داخلی این کشور دخالت نکرده ایم و اکنون واقعا وقت این کار را نداریم.

این مقام روس بار دیگر تکرار کرد که برنامه ای برای موج جدید بسیج نیروها در روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز جمعه پیش از ورود به جلسه گروه حامیان اوکراین در پایگاه «رامشتاین» در آلمان، در اظهاراتی کوتاه گفت: همه متحدان بر سر اینکه اوکراین به عضویت ناتو در آید، هم‌نظر هستند.

وی به خبرنگاران گفت: پس از پایان جنگ در اوکراین، کی‌یف باید از توان «بازدارندگی برای جلوگیری از حملات بیشتر» برخوردار باشد.

پسکوف دیروز اعلام کرد که ممانعت از پیوستن اوکراین به ناتو یکی از اهداف «عملیات نظامی ویژه» بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha