۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۵۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85089635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی وزیران خارجه عربستان و انگلیس درباره سودان

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۵۵
کد خبر: 85089635
گفت وگوی وزیران خارجه عربستان و انگلیس درباره سودان

تهران- ایرنا- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، وزیران خارجه عربستان سعودی و انگلیس تلفنی درباره تحولات سودان گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان با «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف با تاکید بر اهمیت توقف تشدید تنش نظامی بین طرف‌های درگیر در سودان و پایان دادن به خشونت‌ها و حفاظت از غیرنظامیان، روند وقایع در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیران خارجه عربستان سعودی و انگلیس همچنین در مورد روابط دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن را در زمینه‌های مختلف و هماهنگی مشترک در بسیاری از موضوعات مورد علاقه مشترک گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است و با وجود اعلام آتش‌بس از روز چهارشنبه درگیری‌ها در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه یافت.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرده است.

درگیری‌ها در سودان درحالی روز جمعه برای هفتمین روز متوالی ادامه داشت که صبح جمعه فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی، با آتش‌بس بشردوستانه به مدت ۷۲ ساعت از ساعت ۶ صبح جمعه موافقت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha