۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85089708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز: مسائل کشور با تقوا حل می‌شود

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85089708
امام جمعه شیراز: مسائل کشور با تقوا حل می‌شود

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: اگر تقوا باشد مسائل کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بودجه ریزی و قانون‌گذاری حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف‌الله دژکام شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر اظهار کرد: امروز برای کسی که ماه رمضان را به عبادت خدا گذرانده و خدا طاعات و عبادات او را قبول کرده عید است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بعضی ممکن است در روزه گرفتن کوتاهی کرده باشند امروز روز عذرخواهی است باید به سمت خدا برگردند و خدا هم قطعا به آنها توفیق روزه گرفتن خواهد داد.

وی با بیانات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: بحثی که رهبر معظم انقلاب در روز عید نوروز در مشهد مقدس مطرح کردند مسئله لزوم تحول در مجموعه نظام بود. ایشان فرمودند باید تحول در کشور به سمت خوب شدن و بهتر شدن امور ایجاد شود.

آیت الله دژکام اضافه کرد: تحول یعنی دین‌مان را بهتر از قبل پیاده کنیم و تمام تلاش خود را برای جبران نقض و حل مشکلات به کار بگیریم.

وی افزود: رهبر معطم انقلاب فرمودند تحول را در جهات و عرصه‌های مختلفی از جمله عرصه اقتصادی،بودجه ریزی و قانون‌گذاری باید ایجاد کرد اما جای سوال دارد که این تحول اگر بخواهد رخ بدهد ما باید چه کنیم؟ چگونه باید این تحول را کلید بزنیم تا به نتیجه برسد؟امام حسین (ع) پاسخ این پرسش را داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: امام حسین (ع) می فرمایند همه را به تقوا توصیه می‌کنم چراکه خدواند متعال ضمانت کرده کسی که با تقوا باشد را از آنچه دوست نمی دارد دور می‌کند و به آنچه او دوست دارد می‌رساند.ما هم بیش از این چیزی نمی‌خواهیم

وی با اعتقاد به اینکه اگر تقوا باشد مسائل کشور حل می‌شود، گفت: اگر تقوا باشد مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور حل می‌شود. اما متاسفانه عده‌ای دنبال الگوهای بیگانگان می‌روند. در صورتی که راه حل این نیست بلکه راه حل برطرف شدن مشکلات کشور تقوا است.

آیت الله دژکام عنوان کرد: نباید نگران دیگران باشیم که چرا کارهایشان را درست انجام نمی‌دهند بلکه باید پیش از هرچیز مراقب رفتار و کردار خودمان باشیم. در ادبیات مطالبه‌گری ما اینچنین است که پیش از اصلاح خودمان حواسمان به کارهای دیگران است.

وی ادامه داد: میبایست در وهله اول یک قدم خودمان حرکت کنیم و بعد برای حرکت بقیه تلاش کنیم. تلاش کنید که هر چه وظیفه مان هست اول خودمان انجام دهیم و بعد از بقیه بخواهیم انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما برای امام حسین (ع) تنها عزاداری می‌کنیم بلکه باید گوش به سخنان این حضرت بسپاریم و تلاش کنیم فرموده‌های او را عملی کنیم؛ نمی‌شود خداوند را گول بزنیم باید اول خودمان خوب باشیم، باید اول حواسمان به خودمان باشد

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه خدا را نمی‌توان فریب داد، افزود: به طاعت می‌توان به بهشت نائل شد،؛ باید از آنچه دوست نمی داریم به سوی آنچه دوست می‌داریم متحول شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha