۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85089709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز عید فطر در ۲۱ نقطه از خراسان شمالی اقامه شد

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبر: 85089709
نماز عید فطر در ۲۱ نقطه از خراسان شمالی اقامه شد

بجنورد- ایرنا -نماز عید سعید فطر امروز(شنبه) همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور و گسترده مردم در ۲۱ نقطه خراسان شمالی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماز عید سعید فطر در مرکز خراسان شمالی در مصلی امام خمینی (ره) و به امامت حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد اقامه شد.

این آیین عبادی همزمان با اول ماه شوال، در بجنورد در فضای باز برگزار شد.

آیین عبادی نماز عید سعید فطر در سایر شهرستان های استان با حضور گسترده روزده داران برگزار شد و مردم متدین و ولایتمدار دیار قومیت ها و فرهنگ ها به شکرانه یک ماه میهمانی خدا، در روستاها و شهرها نماز عید اقامه کردند.

وقت نماز عید فطر و قربان از اول آفتاب روز عید تا ظهر است. در روز عید فطر مستحب است مسلمانان بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند و زکات فطره را هم بدهند و بعد نماز عید را بخوانند.

نماز عید فطر ۲ رکعت است که نمازگزار در هر رکعت باید بعد از خواندن حمد و سوره، سه تکبیر بگوید. بهتر آن است که در رکعت اول پنج تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از تکبیر پنجم تکبیر دیگری بگوید به رکوع رود و دو سجده بجا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند. بعد از تکبیر چهارم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha