استان سمنان از وضعیت بسیار پرخطر کرونایی خارج شد

سمنان- ایرنا- طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور، شهرستان دامغان از وضعیت قرمز و بسیار پرخطر خارج شد و وضعیت کرونایی ٢ شهرستان‌ نارنجی و پرخطر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در استان سمنان شهرستان دامغان و سرخه در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونایی و شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان سمنان از وضعیت بسیار پرخطر کرونایی خارج شد

وضعیت شهرستان‌های شاهرود، میامی و آرادان آبی کرونایی است.

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۲ به ۴ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۶۱ به ۳۹ شهر کاهش یافت.

تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۷۰ به ۲۳۵ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۰۵ به ۱۷۰ شهر رسید.

روز گذشته(جمعه) ۲۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۹۶۲ رسید.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۳۲ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۹۸ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۸۰۵ دُز رسید.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha