۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85089967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ مدال رنگارنگ رهاورد ورزشکاران همدانی از مسابقات جهانی پیوند اعضا

همدان- ایرنا- بیست و سومین دوره رقابت‌های جهانی پیوند اعضا در حالی به میزبانی کشور استرالیا به پایان رسید که ملی پوشان همدانی در این رویداد موفق به کسب ۱۵ نشان رنگارنگ شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا به مدت یک هفته و در رشته‌های دوومیدانی، پتانک، بولینگ چمنی، دوچرخه سواری، اسکواش، بدمینتون، تنیس روی میز، تنیس خاکی و دارت به میزبانی کشور استرالیا برگزار شد.

در این پیکارها ملی پوشان همدانی متشکل از بهاره بیگی با دارا بودن ۱۴ نشان جهانی، الهام محمدی با ۱۰ مدال جهانی، مصطفی آرمزد با پنج عنوان جهانی حضور داشتند ضمن اینکه مجید شاهسوند برای نخستین بار در رشته پتانک اعزام شد.

۱۵ مدال رنگارنگ رهاورد ورزشکاران همدانی از مسابقات جهانی پیوند اعضا

بیشترین سهمیه با صید ۱۵ مدال

همدان در این دوره از مسابقات بیشترین سهمیه را در بین کاروان اعزامی کشورمان داشت و هر چهار ملی پوش این استان از تجربه و افتخارات ارزنده برخوردار بودند.

دبیر هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای همدان در این باره گفت: بهاره بیگی، مصطفی آرمزد، مجید شاهسوند و الهام حمیدی چهار ورزشکار پیوند اعضای این استان عازم مسابقات جهانی کشور استرالیا شدند.

سماع‌الدین حبیبی اظهار داشت: از مجموع ۶۰ ورزشکار منتخب کشور برای حضور در مسابقات جهانی استرالیا، فقط ۲۲ ملی پوش عازم این رقابت‌ها شدند که همدان با چهار ورزشکار بیشترین سهمیه را به خود اختصاص داد.

دبیر هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیونداعضای همدان یادآور شد: در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ انگلیس ۶۰ ورزشکار اعزام شد که سهم استان همدان پنج ورزشکار بود و این بار نیز چهار ورزشکار عازم این رویداد شدند.

حضور درخشان بانوان

ملی پوشان همدانی در ترکیب تیم اعزامی در حالی موفق به کسب ۱۵ مدال رنگارنگ شدند که سهم آن‌ها چهار نشان طلا، هفت نقره و چهار مدال برنز بود.

در این پیکارها الهام محمدی تقدیر ملی پوش همدانی با کوله باری از تجربه توانست پنج نشان رنگارنگ را در رشته‌های تنیس روی میز و پتانک کسب کند و سهم او سه نشان طلا، یک نقره و یک برنز بود.

در این پیکارها الهام محمدی تقدیر ملی پوش همدانی با کوله باری از تجربه توانست ۵ نشان رنگارنگ را در رشته‌های تنیس روی میز و پتانک کسب کند و سهم او سه نشان طلا، یک نقره و یک برنز بود.

بهاره بیگی دیگر ورزشکار همدانی نیز یک نشان طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز را به دست آورد، مجید شاهسوند نیز در نخستین تجربه حضورش در این پیکارها موفق به کسب چهار مدال نقره شد.

مصطفی آرمزد دیگر ورزشکار همدانی نیز در ترکیب تیم ملی کشورمان به یک نشان نقره و ۲ مدال برنز رسید تا دست پر به استان بازگردند.

ملی پوشان همدانی در دوره قبل این مسابقات که شهریورماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی نیوکاسل انگلیس برگزار شد، ۱۰ مدال رنگارنگ را کسب کرده بودند.

رقابت‌های جهانی پیوند اعضا به مدت یک هفته در شهر پرث استرالیا برگزار شد که طی آن کاروان اعزامی کشورمان موفق به کسب ۷۹ مدال در این آوردگاه جهانی شدند.

۴۶ کشور با ۲ هزار ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند و ۲۷ طلا، ۳۲ نقره و ۲۰ برنز در ۱۰ رشته ورزشی حاصل تلاش قهرمانان کشورمان در این رویداد بود.

رقابت‌های جهانی پیوند اعضا ۲ سال یک بار برگزار می‌شود که میزبان دوره بعدی این رقابت‌ها کشور آلمان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha