۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 85090055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر جدید ایران در سوریه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم فیصل المقداد کرد + فیلم

دمشق – ایرنا –  دکتر "حسین اکبری" سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه در دیدار با "فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه، رونوشت استوارنامه خود تقدیم این مقام سوری کرد.

به گزار ش دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، در این دیدار که "علیرضا آیتی" کاردار سفارت ایران در سوریه نیز حضور داشت، اکبری با تاکید بر اهمیت تقویت و توسعه روابط میان تهران – دمشق اظهار داشت: سوریه کشورمهم محور مقاومت می باشد و فعالیت در این کشور به عنوان سفیر برای من افتخار است.

وی با اشاره به عزم جدی رهبران دو کشور برای تقویت روابط تهران – دمشق تاکید و بیان داشت: تمرکز من در کنار فعالیت های سیاسی بر روی مسایل اقتصادی است که باید موانع موجود در این راه برطرف شود.

سفیر جمهوری ایران در سوریه روابط سیاسی میان تهران – دمشق را ممتاز توصیف کرد و تاکید کرد که روابط اقتصادی نیز باید به همین سطح برسد و از ظرفیت های بخش خصوصی دو کشور نیز استفاده شود.

اکبری همچنین با اشاره به تحولات بین المللی و منطقه ای و در عین حال ضعف آمریکا و گسترش مشکلات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جایگاه خوب سوریه و ایران در محور مقاومت این فرصت را برای تهران - دمشق ایجاد کرده تا استقلال و عزت خود را تقویت و بر مواضع اصولی شان در حمایت از ملت و آرمان فلسطین تاکید نمایند.

وی همچنین از برقراری روابط میان دمشق و برخی کشورهای عربی ابراز خوشحالی کرد و گفت: تحولات اخیر منطقه نشان از حرکت در مسیر صحیح دارد.

اکبری تقویت روابط میان کشورهای عربی و اسلامی را به نفع منطقه و در عین حال به ضرر رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و بیان داشت: کشورهای منطقه می توانند با نزدیک کردن دیدگاههای خود امنیت منطقه را تامین و دست دشمنان را از منطقه کوتاه نمایند و در عین حال به توسعه، آبادانی و پیشرفت یکدیگر کمک نمایند.

در این دیدار "فیصل مقداد" وزیر خارجه سوریه نیز با تبریک تعیین دکتر "حسین اکبری" به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه، بر گسترش و تقویت روابط میان دمشق – تهران اعلام آمادگی کرد و گفت: به سفیر ایران در سوریه کمک می کند تا این روابط را گسترش دهد.

وی همچنین با ابراز خشنودی و استقبال از برقراری روابط میان تهران – ریاض بر استفاده از ظرفیت های کشورهای اسلامی در کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

المقداد با بیان این که ایران و سوریه روابط ممتازی بر اساس اراده رهبران خود دارند، بیان داشت: این روابط ممتاز به رفع موانع اقتصادی کشورهای منطقه کمک می کند، ضمن اینکه روابط سوریه با کشورهای عربی نیز روز به روز در حال بهبود و گسترش می باشد و تقویت این ظرفیت ها تامین کننده امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

سفیر جدید ایران در سوریه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم فیصل المقداد کرد

اکبری کارشناس ارشد مسایل منطقه و فرد توانمند و باتجربه ای می باشد که پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی بوده و کارنامه موفقی دارد که در میانه ماموریت مهدی سبحانی جایگزین وی شد.

سبحانی کمتر از دو سال سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه بود و عصر سه شنبه به ایران بازگشت.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه شامگاه ۲۲ فروردین ماه مصادف با شب ۲۱ رمضان با استقبال مقامات سوری و کارگزاران جمهوری اسلامی و شماری از مسئولان نهادهای ایرانی وارد دمشق پایتخت سوریه شد و مستقیما برای شرکت در مراسم احیا به حرم حضرت رقیه (س) عازم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha