۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲
کد خبر: 85090093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی کرمان: مردم از صعود به ارتفاعات خودداری کنند

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲
کد خبر: 85090093
هواشناسی کرمان: مردم از صعود به ارتفاعات خودداری کنند

کرمان - ایرنا - کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان با توجه به تعطیلات عید فطر و احتمال افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و تگرگ در برخی مناطق این استان گفت: مردم از صعود به ارتفاعات مرکزی و جنوب غرب استان خودداری کنند.

مریم سلاجقه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش ابر همراه با رگبار و رعد برق و تگرگ برای ارتفاعات شمالی، مرکز و جنوب غربی استان کرمان پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه عمدتا بعد از ظهرها افزایش ابر را برای برخی شهرهای شمال، غرب، مرکز و جنوب غربی استان طی هفته جاری خواهیم داشت.

وی گفت: این سامانه همراه با افزایش ابر تا روز چهارشنبه هفته جاری در برخی از مناطق استان کرمان ادامه خواهد داشت.

شرق کرمان متاثر از گرد و خاک

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: طی هفته جاری شرق استان کرمان نیز تحت تأثیر وزش باد به نسبت شدید، گردوخاک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

سلاجقه افزود: همچنین مردم به علت کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی پیش از تردد در مناطق جنوب شرقی استان کرمان به ویژه شهرستان‌های فهرج، ریگان، بم و نرماشیر از وضعیت آب و هوا مطلع شوند.

وی یادآور شد: طی روزهای آینده به علت پدیده‌های جوی استان کرمان، از شدت گرما کاسته می شود و این روند نزولی، با شیب ملایم خواهد بود.

طبیعت استان پهناور کرمان با وجود پدیده‌های مختلف جوی، چهار فصل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha