۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85090126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

داسیلوا: تا برقراری ثبات به روسیه و اوکراین نمی‌روم

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶
کد خبر: 85090126
داسیلوا: تا برقراری ثبات به روسیه و اوکراین نمی‌روم

تهران- ایرنا- لوئیز لولا ایناسیو داسیلوا رئیس جمهوری برزیل گفت تا زمانی که اوضاع به ثبات نرسد به روسیه و اوکراین سفر نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه برزیلی «جی۱» شنبه به نقل از داسیلوا گزارش داد که صلح میان روسیه و برزیل فقط از طریق مذاکره ایجاد می‌شود.

وی افزود: باید بک گروه بین المللی متشکل از کشورهای مختلف تشکیل شود تا با اوکراین و روسیه سر میز مذاکره نشسته و راهی برای رسیدن به صلح پیدا کنند.

داسیلوا همچنین پس از اظهارات جنجالی‌اش گفت که نمی‌خواهد با دیدگاه‌ها و مواضعش درباره این جنگ «هیچ کسی را راضی کند.»

وی اخیرا گفته بود، کی‌یف نیز در آغاز جنگ مقصر است. این اظهارات با انتقادات زیادی در غرب مواجه شد.

داسیلوا که در بحبوحه این انتقادات شدید در آغاز سفر اروپایی‌اش به پرتغال سفر کرده است، شنبه در لیسبون گفت که قصد دارد راهی برای آوردن روسیه و اوکراین به میز مذاکره پیدا کند.

رئیس جمهوری چپگرای برزیل هفته گذشته تاکید کرد که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند و گفت: اگر صلح برقرار نمی‌کند پس به جنگ کمک می‌کنید.

مارسلو ربلو د سوسا رئیس جمهوری پرتغال شنبه در کنفرانسی خبری با حضور داسیلوا گفت که مواضع دو کشور در مورد اوکراین متفاوت است.

وی تاکید کرد که اوکراین حق دفاع از خود و کنترل مجدد بر سرزمین‌هایش را دارد. پرتغال عضو ناتو و از حامیان تسلیحاتی اوکراین است.

در حالی که تفاوت دیدگاه‌های داسیلوا و اروپا نمایان‌تر شده است گروهی از اوکراینی‌های ساکن پرتغال علیه وی در لیسبون تظاهرات کردند.

سفر داسیلوا به پرتغال سه روزه است و سپس برای انجام دیداری دو روزه راهی اسپانیا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha