هشدار سطح زرد هواشناسی درباره نفوذ سامانه بارشی در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص ناپایداری‌های جوی و نفوذ سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان اردبیل از روز یکشنبه (سوم اردیبهشت) تا اواخر وقت سه‌شنبه (پنجم اردیبهشت) هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، بر این اساس ، ناپایداری جوی و فعالیت سامانه بارشی گاهی توام با رشد ابرهای همرفتی و تندباد موقتی ، بارش باران غالباً بصورت رگبار و رعدوبرق (بویژه در ساعات بعدازظهر و عصر) و تندباد موقتی در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ انتظار می‌رود.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق کوهستانی ، احتمال برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها ، احتمال جاری شدن روان آب ، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال لغزندگی جاده‌های کوهستانی از مخاطرات این پدیده جوی است.

اطلاع‌رسانی به عشایر جهت جلوگیری از بردن احشام به دامنه کوه‌ها و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از تاکیدات مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل در این مدت می‌باشد.

مرکز پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین به شهروندان توصیه کرده است از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

این مرکز به کوهنوردان نیز توصیه کرده است از صعود به ارتفاعات به ویژه قله سبلان اجتناب کنند.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha