حدود نیمی از صهیونیست‌ها معتقدند وضعیت اسراییل در آینده بدتر خواهد شد

تهران-ایرنا- تازه ترین نظرسنجی منتشر شده در سرزمین‌های اشغالی حکایت از آن دارد که حدود نیمی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که شرایط اسرائیل در سال‌های آینده بدتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک" در این نظرسنجی که مؤسسه "کانتز" انجام داده و رادیو رژیم صهیونیستی آن را منتشر کرده است، حدود ۵۵۳ مرد و زن بالای ۱۸ سال در آن شرکت کردند.

براساس این نظرسنجی ۴۸ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باروند که وضعیت اسرائیل در سال‌های آینده بدتر خواهد شد، درحالی که ۲۰ درصد برخلاف این دیدگاه را دارند، و ۱۹ درصد دیگر نیز فکر می کنند که تغییر رخ نخواهد داد و ۱۳ درصد دیگر نیز از گزینه «نمی‌دانیم شرایط چگونه خواهد شد» استفاده کرده‌اند.

شرایط سرزمین‌های اشغالی همچنان با وجود تعلیق موقت طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بحرانی است.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز شنبه شب نسبت به اوضاع بحرانی سرزمین های اشغالی هشدار داد و ادامه داد: این خطرناک ترین بحران داخلی در تاریخ [جعلی] اسرائیل است و بخش‌های مختلف را تحت الشعاع خود قرار داده است.

هرتزوگ" بارها نسبت به وقوع جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی در صورت تصویب طرح جنجالی بی بی موسوم به اصلاح قانون نظام قضایی هشدار داده بود.

انتشار این نظرسنجی همزمان با آن روی می‌دهد که هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه شب برای شانزدهمین هفته متوالی راهی خیابان‌ها شدند و علیه طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی این رژیم و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو اعتراض کردند.

تظاهرات علیه اصلاح نظام قضایی در حالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو در نتیجه فشار افکار عمومی و فشارهای آمریکا مجبور شد که این طرح را به صورت موقت تعلیق کند.

نتانیاهو هفتم فروردین ماه در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده که از مسئولیت ملی سرچشمه می‌گیرد و جلوگیری از چند دستگی بین اسرائیلی‌ها، رای کنست درباره قانون تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.

وی تاکید کرد رای تغییرات قضایی را به تعویق می‌اندازیم اما هرگز از آن دست نمی‌کشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha