۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85090221
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر۲ هزار خیر جدید در خراسان‌شمالی حامی ایتام شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۱۲ نفر در ماه مبارک رمضان امسال به جمع حامیان ایتام و محسنین پیوستند.  

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد حامی که در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده اند ۲ هزار و ۴۶۰ فرزند یتیم و محسنین خراسان شمالی را مورد حمایت قرار می دهند.

وی افزود: سال گذشته نیز یک هزار و ۵۳۲ نفر در ماه مبارک رمضان و طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده بودند که این طرح امسال افزایش ۳۷ درصدی در جذب حامیان را در بردارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون سه هزار فرزند یتیم و سه هزار ۴۸۰ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

الهی راد بیان کرد: همچنین بیش از ۲۷ هزار حامی در استان از فرزندان یتیم و محسنین حمایت می کنند.

وی افزود: براساس آمار و با توجه به پایین بودن مبلغ سرانه ماهیانه ایتام و محسنین، کماکان یکهزار و ۲۵۰ نفر از فرزندان ایتام و محسنین در استان نیازمند حامی هستند.

توزیع ۶۰۶ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۴۴۱ آشپزخانه اطعام مهدوی با همکاری مراکز نیکوکاری و خیران در استان دایر شد اظهار کرد: در این مدت ۶۰۶ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان استان به ارزش ۳۸ میلیارد تومان توزیع شد.

الهی راد بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۳۳۶ هزار بسته افطاری ساده به ارزش هشت میلیارد تومان توزیع شد.

وی تصریح کرد: در این ایام بیش از ۳۰ رزمایش توزیع بسته معیشتی در استان برگزار شد که ۱۲ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۶ میلیارد تومان توزیع شد.

سنت حسنه اطعام نیازمندان هر ساله با همکاری مردم و خیرین خراسان شمالی با کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha