۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85090300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنچ شهرستان زنجان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85090300
پنچ شهرستان زنجان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور پنج شهرستان استان در وضعیت زرد و سه شهرستان دیگر آبی است.

مشهود تقلیو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس شهرستانهای زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان و خدابنده در وضعیت زرد کرونایی و ایجرود، سلطانیه و طارم در وضعیت آبی قرار دارند.
وی اضافه کرد: بنا بر آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، طی هفته جاری چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز و ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و تعداد شهرستانها با وضعیت زرد نیز به ۲۳۵ مورد کاهش یافته است.

این مسوول با بیان اینکه هفته گذشته ۱۴ مورد ابتلا، ۱۱ مورد بستری و یک مورد فوتی در استان زنجان به ثبت رسیده است، گفت: در زمان حاضر ۱۶ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بخش‌های مراقبتی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گفته وی، خوشبختانه میزان ابتلا و بستری ناشی از این بیماری نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است.

تقلیو به روند کاهشی میزان ابتلا و بستری در استان اشاره و اظهار کرد: نباید تصور کنیم این ویروس به طور کامل ریشه کن شده که در صورت هرگونه سهل انگاری ممکن است هر لحظه توسط سویه‌های جدید این ویروس غافلگیر شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: به هم‌استانی‌های زنجانی توصیه می‌کنیم همچنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مانند، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سربسته، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها و تزریق واکسن (دوز یادآور) زنجیره ابتلا به این ویروس را قطع کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی، واکسیناسیون کرونا انجام می‌ گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha