بار اصلی اداره کشور بر دوش قوه مجریه است/ دخالت در انتصابات متن را به حاشیه می‌برد

تهران - ایرنا - قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بار اصلی اداره کشور بر دوش قوه مجریه است، گفت: بنابراین همه ارکان نظام باید از قوه مجریه حمایت  کنند و نهایت تلاش خود را به عمل بیاورند تا از اختلاف سلیقه موجود، در جهت بهبود اوضاع کشور و رفع مشکلات مردم استفاده کنند. 

علیرضا خجسته پور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر همدلی و همکاری قوای سه‌گانه گفت: آنچه که ایشان به آن اشاره کردند، همدلی و همکاری میان قوای سه‌ گانه برای حل اختلاف و مشکلات اساسی جامعه بود زیرا یکی از مشکلاتی که امروز کشور با آن روبروست، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: اگرچه مجلس، دولت و قوه قضاییه در اداره کشور اختلاف سلیقه‌هایی باهم دارند اما همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند که این اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث افزایش مشکلات مردم شود.

وی ادامه داد: در کنار وظایف قانونی هر یک از قوا، آنها می توانند فارغ از جنبه های شخصی و سلیقه‌ای مسایل را بررسی و حل کنند زیرا در غیر این صورت حواشی غیرضروری بر متن که همان حل مشکلات مردم است، غلبه می یابد.

خجسته‌پور با بیان اینکه بار اصلی اداره کشور بر دوش قوه مجریه است، گفت: همه ارکان نظام باید از قوه مجریه حمایت کنند و نهایت تلاش خود را به عمل بیاورند تا از اختلاف سلیقه موجود فاصله گرفته و در جهت بهبود اوضاع کشور و رفع مشکلات مردم هم افزایی شود.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین موضوع اصلی کشور را پرداختن به حوزه معیشتی مردم و بهبود وضع اقتصادی دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند که این امر وظیفه سنگینی را بر عهده مسئولان قرار داده است که موفقیت در آن جز با همدلی قوا میسر نمی شود.

این فعال سیاسی با اشاره به رشد تورم در سال‌های اخیر در کشور گفت: البته دولت سیزدهم همه تلاش خود را بر مهارم تورم از ابتدای روی کار آمدن دولت به کار بسته است اما همچنان آثار این تورم برای مردم آزار دهنده است.

خجسته پور یکی از راههای همکاری قوا را دخالت نکردن در انتصاب ها از ناحیه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: موضوعات نظارتی و تحمیل سلیقه‌ها، متن را به حاشیه می‌برد.

وی تاکید کرد: اگر قوه مقننه بحث عدم دخالت در کارهای اجرایی کشور بخصوص انتصابات را بیشتر رعایت کند و سلیقه‌ها را در نظارت بر دولت کمتر دخیل شود و از طرفی هم قوه مجریه خود را در مقام پاسخگویی به قوه مقننه بداند، همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند سال ۱۴۰۲، سال خوبی برای کشور خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha